Zkušenosti s UFO: Afterlight 1. díl

Miroslav Žák – 12/06/2017

ALTAR Games: „Diablo22 je nizozemský fanoušek, který popsal své zkušenosti s UFO: Afterlight na UFO fóru. Je to velmi čtivé a zajímavé vyprávění a my vám sem s radostí přinášíme trochu upravenou verzi.„Příjemnou zábavu!

Kapitola 1 – Beastmeni a zmatek

Uvolněno 23. května, 2007, 02:08 odp. Ahoj, byl jsem „hráč na pochybách“, ale hru jsem  koupil, jakmile jsem uviděl ShadoWarriora (a ostatní) pracovat na modech. Jelikož se mé zkušenosti s hrou budou postupně měnit, tak mě napadlo, že by mohlo být zajímavé psát své dojmy ze hry v průběhu hraní. Ze začátku budu hrát bez modifikací na normální obtížnost, uvidíme jak to půjde.

Včera – přišla hra!!! *trhání obalu* Hmmm… decentní artwork… he he, i malý manuál *přeletění manuálu* NO, tak to je úplně k ničemu, ale vždyť už ani od dnešních her neočekávám nějaké manuály, tak to budu považovat za bonus.

*zapnutí hry* – Hezké, nic extra, ale v pohodě. – *nová hra* – eee… zmaten miliardou nastavení a meníček… no tak prostě začnu. Ta hromada tutorialových oken byla opravdu užitečná, ale bylo otravné je jednotlivě odklikávat, především protože jich bylo strašně moc. Moje předchozí zkušenosti s ALTARem byly velmi užitečné při zjišťování, jak to všechno sakra zhruba funguje. Pochopení základů rozjetí a udržování základny zabralo hodně času.

Aha, takže tu máme vědce a vědce-vojáky. Stejně tak u techniků – Aha, když chci dobýt území, tak musím poslat vědce do vědecké sekce, a teprve PAK můžu poslat tu malou buginu na cestu. – Aha, když chci postavit důl, tak musím strčit technika do technické sekce, a teprve PAK můžu poslat tu malou buginu na cestu.  – Ty buginy se strašně blbě hledají na mapě, protože vypadají dost podobně jako geodomy. – Management lidí bylo asi to nejtěžší na pochopení.

Hmm, takže když nechám vědce vyhodit pár tréninkových bodů za nový skill, potřebuje být v univerzitě, aby se vůbec vytrénoval – takže když nechám technika vyhodit pár tréninkových bodů za nový skill, potřebuje být v pyrotechnice aby se vůbec vytrénoval – Hmm, takže nikdo nepotřebuje být v civilním engineeringu, dokud tu budovu opravdu nepostavím – Trvalo mi to hodně času, než jsem přišel na to, proč nemůžu trénovat vojáky – každý vojenský skill vyžaduje vývoj a budovu. – A ještě, POŘÁD jsem nepřišel na to, jak že si mám domyslet jaké zdroje potřebuji na stavbu. Zvláštní bylo, že „military training center“ se ukázalo jen když jsem měl dost zdrojů k jeho postavení, což je divné, jelikož ostatní budovy, k jejichž postavení zdroje nemám, JSOU v seznamu?

Pak jsem si zahrál několik bitev včetně Cydonie. – Crawleři byli vtip. Úplná hračka. Nedá se říct, že by se mi líbila grafika robotů, vůbec mě neuchvátila. Na druhou stranu je všechno uděláno velmi dobře. Mapy furt příliš malé a už teď očekávám, že se sobě začnou hodně podobat. Alespoň, že se nepřítel neobjevuje hned vedle vás.

Pak přišla Cydonijská mise. Zlikvidoval jsem crawlery a stationary mecha. Pak se objevili Beastmeni. Poprvé se mi dokonce podařilo dostat se pryč se dvěma od nich mrtvými. Docela to pomohlo, protože jsou mí vojáci stále ještě nezkušení a já ještě vůbec NEZKOUMAL military training. Ukázalo se, že Beastmeni dokáží chodit rychleji než vy, což udělalo přežití útěku problematickým. Samozřejmě, že jsem to musel zkusit znova s dynamitem a zabil jsem tři z nich na druhý pokus zatímco jsem utíkal do bezpečí. Docela jsem se potěšil.

Získal jsem několik teritorií, postavil několik dolů. Udělal jsem alianci s Retikulany a dostal od nich dva maníky a několik strašně potřebných zbraní a munici. Už teď mi produkce nezvládá držet krok se spotřebou munice. Příliš tréninku, příliš málo produkce. Příště budu mít pracovní místa pořád zaplněná.

Skončil jsem, když beastmeni opět zaútočili na potrubí a já sotva dal dohromady zbraně a munici pro jednotku. Příště začnu tím, že si ve hře opravdu přečtu, co všechny ty zkratky znamenají.

Dosavadní hodnocení (tři hodiny hry) Dobré: Nepochybně vylepšení od Aftershocku. Sláva ALTARu. Grafika, příběh a zasazení se mi líbí. Totálně jsem se zamiloval do managementu lidí, i když se na to složitě přichází, co že to máte dělat. Opravdu se mi líbily ty malé vyskakovací okýnka s videem, hlavně to, kde jsem potkal Retikulany. Líbí se mi rozdíl ve výškách na mapě. Mám rád neustálé nápomocné rady od personál. Vypadá to velmi slibně.

Tak nějak špatné, ale i dobré: Některé lidi pořádně štve kecání personálu, ale mě se to docela líbilo. Základně to dodává život a taky několik extrémně důležitých tipů, když jste tak bezradní jako já. Mimochodem se toho můžete zbavit.

Špatné: Grafika robotů mě nijak neuchvátila. ale to není moc důležité. Hodně mě zklamalo, že jsou mapy (opět) maličké. Obávám se, že se to velmi rychle stane repetitivním, ale můžu se mýlit. Vaše počáteční zásoba zbraní je ubohá, trvá to strašně dlouho, než uděláte dost munice, atd. Velmi otravná nemožnost hned trénovat vojáky. Jsem si docela jistý, že ještě pořád spoustu nevím a spoustu dělám špatně, což je taky otravné. Blbě se sledují všichni lidi. Exploze nic moc, ale ragdoll systém je úžasný.

Hraní: 9/10 Excelentní, Grafika: 7/10 Hezké, ale nic extra (ragdoll systém pořád super)
Zvuk: 6/10 Spousta dobrých keců (miluju Retikulany), ale taktické zvuky nic moc. Hudba OK.
Znovuhratelnost: 9/10 Neuvěřitelné množství způsobů hraní. Jsou dostupné velmi dobré mody. Ale mapy se můžou začít opakovat.
Celkem: 8/10 Lepší než Aftermath, mnohem lepší než Aftershock, nové, dříve v X-Com hrách neviděné herní koncepty. Prodejte matku na orgány a kupte!

Zdroj článku: http://www.ufo-afterlight.com/pages/gameplay.html

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články