5 otázek pro tvůrce hry Metaphobia
Dnes položíme 5 otázek tvůrci hry Metaphobia. Jedná se o plně nadabovanou (anglicky), full-length point and click adventuru, kterou studio Digital Mosaic Games vydalo zcela zdarma v půlce roku 2019. Na otázky odpovídá jeden ze zakladatelů David Broček.
Nejprve by nás zajímalo, jak tě napadlo vytvořit svoji vlastní hru? A jak náročná to byla cesta až do vydání?
Návrhy na hry jsem tvořil už od malička, ale první hru, co jsem doopravdy dokončil, byla až v roce 2012 a první, kterou jsem vydal, byla až 2016 kraťoučká adventura Darum a pak nějaké mini hry na Jam soutěžích. Metaphobia byla můj první větší projekt, který vznikl hlavně díky Tolgovi, který jakožto grafik hledal někoho, kdo by mu pro hru napsal příběh a dialogy.
Kde se vzala myšlenka na vaši hru Metaphobia? Z čeho jsi čerpal inspiraci?
Jak jsem už řekl, s nápadem přišel Tolga Öcek. Měl určitou vizi na mysteriózní temnou adventuru inspirovanou hrami jako je Gabriel Knight a Clock Tower. Protože máme velmi stejný vkus, dali jsme to dohromady. Jeho vizi jsem přepsal do souvislého příběhu, napsal dialogy, a společně jsme hru dotvořili, aby byla podle jeho návrhu.
Jak jsi navázal spolupráci s Tolgou Öckem z Něměcka a dvěma vývojáři z Ameriky? Byla to komplikovaná spolupráce na dálku nebo šlo vše hladce?
Našli jsme se na fóru na stránce AGS (Adventure Game Studio), což je malá komunita fanoušků klasický adventur a také komunita tvůrců těchto her za pomocí stejnojmenného programu AGS, který byl vytvořen speciálně pro tvorbu point and click adventur. Vincenta Cortese, Dana Kobylarze a Steva Avigliana jsme potkali na stejné platformě, když jsme v průběhu projektu dali inzerát, že hledáme hudebního skladatele, programátora a člověka na korekci mé nepřesné angličtiny. Taky se k nám přidal Max z Německa, který si vzal na starosti hudební efekty. Komunikovali jsme výhradně přes Skype. Není to nejefektivnější způsob, hlavně i kvůli časovým posunům a zahlcenému group chatu, ale nikdy se nestalo, že by to jakkoli ovlivnilo průběh tvorby. Všechno dopadlo tak, jak jsme navrhovali.
Jak dlouho trval samotný vývoj hry a proč se tvůj tým rozhodl vydat hru zcela zdarma?
Začali jsme někdy na jaro 2016 a přes nějaké pauzy a hlavně pomalý průběh jsme to dotáhli až do léta 2019. Proces se protáhl asi o rok a půl hlavně díky tomu, že jsme se na poslední chvíli rozhodli, že chceme implementovat i dabing. Rozhodně toho nelitujeme. Hra měla být už od začátku prvořadě jako projekt pro radost a chtěli jsme mezi lidi dostat zase atmosféru adventur z 90. let. Samozřejmě to se ukázalo hlavně v té délce procesu, protože tím, že jsme na hře dělali jen ve volném čase, se vývoj trochu protáhl.
Jaké máš plány do budoucna? Můžeme se těšit na další projekty?
🙂
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.