Ve vyšší odborné škole Scholastice v Praze se otevřel herní obor Game design
Nový herní obor! Studijní zaměření Game design je nově otevřen na VOŠ Scholastika v Praze. První ročníku začne od 1. 9. 2022. Gratulujeme a těšíme se na první ukázky her.
VOŠ Scholastika říká o novém oboru toto:
Tvorba her je jeden z nejkomplexnějších tvůrčích úkolů. Zahrnuje v sobě psaní příběhu, výtvarné návrhy světů a postav, které ty světy osidlují. Je zapotřebí přemýšlet nad kamerou zvukem, světlem. Je zapotřebí umět programovat, ovládat velké množství softwarových nástrojů. A zároveň je zapotřebí přemýšlet nad typem hráče, jeho psychologií, schopností provést ho herním světem, klást před něj překážky a dokázat vymyslet, jak ho za jejich překonání odměnit.
Právě komplexnost takové tvůrčí činnosti je pro nás výzvou. Chceme studenty provést historií i současným kontextem herní tvorby. Chceme, aby nad hrami dokázali kriticky přemýšlet, aby je dokázali poučeně hrát. Hledat ve svých prototypech i již existujících hrách hledat chyby i identifikovat mechanismy, které stojí za to rozvíjet. Chceme je naučit vybírat a používat všechny potřebné nástroje pro tvorbu herních assetů i práci v enginech, ve kterých z nich dokážou sestavit imersivní herní zážitek.
Ale hlavní, co se pokoušíme předat je samostatnost a schopnost najít si své místo v dynamicky rostoucím a rozvíjejícím se herním průmyslu. Aby dokázali sestavit tým, naplánovat si vývoj, sestavit a odprezentovat prototyp. Aby byli připraveni nastoupit do jakéhokoliv herního studia na svou vysněnou pozici nebo dokázali publikovat vlastní nezávislou hru a uměli ji náležitě propagovat a distribuovat na neuvěřitelně pestré nezávislé vývojářské scéně. Na pomoc si budeme zvát zkušené vývojáře i teoretiky, kteří se nebojí na svět her nahlížet kriticky. Vývoj her je obor s obrovskou perspektivou i velkým množstvím výzev a my se chceme stát průvodci na cestě skrz jeho území.
Pedagogové oboru – Game design
Předměty v oboru game design
Vizuální komunikace – Game design
Herní engine 1
Počítačová 3D herní animace
2D a 3D herní grafika
Herní engine 2
Sound design
Doporučujeme navštívit stránky školy.
Ostatní obory školy
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.