Tomáš Duchek – Práce s barvami v digitální malbě
Přinášíme záznam přednášky, kterou měl na proběhlém festivalu Lektvar Tomáš Duchek. Ten několik let pracoval na Kingdom Come: Deliverance a nyní je Freelance Concept Artist/Illustrator. V přednášce kromě teorie, také ukázal svůj pracovní postup.
Poznávat barvy jsme se už naučili. Jak ale citlivě zacházet s barevnou paletou a jak využít její potenciál jako součást tvůrčí strategie při tvorbě ilustrací? Ukážeme si, jakým způsobem nám barvy napomáhají k docílení autorského záměru. Zjistíme, co dělat, abychom dosáhli vizuální atraktivity. Připustíme, že relativita barev a cílené omezování palety jsou užitečným principem v procesu tvorby. Podíváme se, jak působí výsledná malba na diváka, a společně otevřeme úvahy o významu barev.
Michael Petr
Otec dvou dětí přes den a hráč přes noc.