Složitý vývoj kontroverzní hry Bukkaku
Hodně věcí se změnilo, rád bych vás informoval o tom, co se aktuálně děje s dlouholetým herním projektem Bukkaku i s novým animovaným filmem Ynccuth, které jsou vytvářeny v digitálním studiu RZE. U problematického projektu hry s „kontroverzním“ názvem jsem v posledních měsících přemýšlel o celkovém přepracování herního a grafického konceptu. Jako věčně nespokojený tvůrce bych chtěl koncept ještě dotáhnout a definovat konečné pevné body jako svou neustále se měnící finální představu.
Už dlouhou dobu mi tento herní prototyp přerůstá přes hlavu se svými ambiciózními cíli. Přece jen jsem spíš designer než programátor. Tolik let jsem trávil svůj volný čas jen nad tímto projektem, nejen grafikou, ale také programováním funkčních úrovní, animací nebo herních map. Ano, chtělo by to i změnu. Chtělo by to třeba nového člena a parťáka, který by dokázal vše technicky naprogramovat a se společným zapálením poslat do světa. Možná časem…
Čas totiž utíká rychleji, než jsem si myslel. Otázkou je, kolik práce mi vlastně zbývá na všech projektech. Odpověď je bohužel zcela jasná. Je to několik let. Nemám tolik času, kolik bych chtěl, a to kvůli práci, která sice bezpečně pokrývá důležité finanční potřeby, ale vnitřně nenaplňuje jako moje osobní práce. Mám rozpracované dva vysněné projekty, kterým se chci v budoucnu více věnovat. Nově animovaný film s názvem Ynccuth a již zmiňovaná počítačová hra s názvem Bukkaku. Mezitím také pracuji ve svém RZE studiu na vlastním brandu WAUOW s e-shopem a kompletním vizuálem. Takže ve finále jsou to tři projekty.
Proč herní mapy ve 3D světě?
U problematického projektu hry s „kontroverzním“ názvem jsem v posledních měsících zase přemýšlel o celkovém přepracování herního a grafického konceptu. Experimentální herní prototyp Bukkaku je poměrně dlouhý a chaotický proces. Od původní naivní myšlenky v roce 2015 jako MMORPG založené na prohlížeči pokročilo přes různé experimenty z pohledu shora a akčnějším stylem až k hororovému izometrickému 2D pohledu s příběhem o přežití. K tomu zatím stačil Game maker a různé podobné programy a programovací jazyky.
Pak přišel na řadu Unity, který jsem dlouhodobě sledoval. I přes jeho kontroverzi posledních let se Bukkaku kompletně dělá v něm. Moje předchozí hry měly vždy jasnou vizi od začátku do konce, ale bohužel s Bukkaku ji stále hledám. Je to způsobeno tím, že nejsem spokojený s neustále se měnícím výsledkem a nejsem si jistý, zda tento chaotický proces bude mít šťastný konec, ve který doufám. Snad se tento projekt podaří dotáhnout a úspěšně dokončit. Unity s 3D rozměrem je konečně ta pravá cesta.
Mapy jsou navrženy jako směs psychedelického a silně abstraktního prostředí. Pohybujete se s postavou po mapě a snažíte se utéct náhodným příšerám. Nakonec je to docela zábava, když vás nic nevyvede z omylu. Jednotlivé papírové modely sestaveny z origami se naskenují pomocí 3D skeneru a rozpohybují přímo ve hře. Jednoduchý 3D rozměr, ostré barevné origami a „Low poly“ design je dost zajímavé prostředí, které kouzelně funguje.
Animovaný film Ynccuth s prvky hororu a sci-fi
V současné době pracuji na svém dalším velmi zajímavém projektu, který vychází tak trochu z vizuálu hry Bukkaku. Je to animovaný film s názvem Ynccuth. Bohužel to znamená pro herní projekt i pomalejší tempo. Je stále ve vývoji (a ještě dlouho bude). Horor s temnější stylizací připomínající svět Bukkaku. Prostě dospělejší a temnější příběh se sci-fi atmosférou. Jsem plný nápadů, jak tento temný a přesto okouzlující fantasy svět plný monster a silných postav oživit prostřednictvím animovaného vyprávění.
Oba projekty jsou na delší dobu. Momentálně se snažím najít prostor mezi placenou prací a volným časem, který využívám k psaní a vytváření světů inspirovaných vším kolem mě. Pracuji na hrubém scénáři a k tomu technicky skládám jednotlivé scény a kreslené ilustrace.
Svět, který tvořím, se pomalu začíná probouzet a dýchat. Bohužel to trvá dlouho a proces je složitý. Co se týče příběhu, ten zatím neprozradím. Grafické zpracování budu postupně představovat a odhalovat. Postavy a světy, které tvořím, jsou plné utrpení a euforie z živých organismů. Planeta a její měsíce jsou velmi rozmanité a plné nehostinných částí území. Obývají ji různí živí i neživí tvorové, kteří mají mezi sebou dlouhodobý konflikt. Příběh plný velkých rozhodnutí a citlivého pohledu na hlavní postavy. Nebude to prostě pohádka pro děti.
Inspirací jsou z velké části mé oblíbené popkulturní tituly jako Blade runner, série Star wars, série Vetřelec, série knih Cthulhu nebo Duna, série Predátor a mnoho dalších hororových a sci-fi titulů. Kladu důraz i na japonskou a mexickou mytologii. Chtěl bych vyprávět temný filmový příběh, který vás snad pohltí svým vizuálem a drsným, okouzlujícím světem.
Vytvoření základního stylu animace a ilustrace je docela důležité. Pro úvodní plakát jsem zvolil ilustrace, které vás budou filmem provázet. Pro celkovou koncepci filmu se snažím vyjádřit temné a hororové prvky. Filmový příběh bude plný bezmoci a naděje, atmosférických scén s dynamickou akcí, psychedelickou stylizací a okouzlujícím světem. Všechny tyto prvky, které miluji, se snažím poskládat do funkčního celku.
Krátký animovaný klip Peekaboo na Youtube
Krátký animovaný film ze světa připravované nezávislé hry Bukkaku. Vyprávění o krátkém životě jistého dřevěného tvora žijícího v drsném světě, který po nečekaných okolnostech v sobě objeví obrovskou sílu. Prožijte s Bugaboo jeho příběh plný hrůzy a bolesti v magickém povrchu lesa nebo v hlubinách plných příšer. „Bugaboo“ je roztomilé stvoření s děsivými rysy připomínající monstrum. Tento klip je celý dostupný na platformě Youtube.
Lukas Reznicek
Jmenuji se Lukáš Řezníček „RZE“, jsem tvůrcem indie her jako jsou třeba sci-fi arkáda Fatal error, hororová FPS Debteh nebo nověji projekt Bukkaku, Mimo to dělám i webdesign a další kreativní grafiku v rámci vlastního RZE Studia. Hry a prototypy vytvářím ve svém volném čase už zhruba přes 10 let.