Pozvánka na účast ve výzkumu na vliv zvuku ve hrách

Miroslav Žák – 06/02/2024

I přes to, že je FAMU známá především jako filmová škola, díky nově vzniklému oboru herního designu zde probíhá i řada aktivit zaměřených na hry. Jednou z nich je i právě probíhající výzkum, jehož se můžete stát součástí. Cílem výzkumu je zodpovědět otázku, jakým způsobem nás ovlivňuje zvuk při hraní her a jak náš zážitek ovlivňují rozdílné zvukové formáty a způsoby reprodukce zvuku – jestli hrajeme se zvukem z televize, na velkém domácím kině, nebo máme na hlavě sluchátka.

Jak podotýkají sami organizátoři výzkumu „Na tuto otázku nelze odpovědět jen tak od stolu, ale nejlépe tyto informace získáme přímo během hraní a rozhodli jsme se tak zorganizovat poměrně rozsáhlý experiment, ke kterému však potřebujeme alespoň 150 účastníků.“

V průběhu února probíhá v prostorách Studia FAMU v Praze probíhat rozsáhlé testování na které se můžete přihlásit na tomto odkaze (musí vám být alespoň 18 let a být alespoň příležitostným hráčem). K průběhu experimentu organizátoři dodávají:

Samotné testování probíhá tak, že každý účastník si zahraje ukázku ze hry Resident Evil: Village na X-Box Series X v profesionálním zvukovém studiu. Kromě toho, že nám vyplní několik krátkých dotazníků, mu během hraní budeme měřit srdeční tep, dechovou frekvenci a elektrodermální aktivitu. Z těchto dat pak budeme vyhodnocovat, jaký má zvuk vliv na náš prožitek, ale zároveň i na naše fyziologické funkce, které nedokážeme vědomě ovlivnit. Každý respondent také dostane za přibližně hodinovou účast v testování odměnu 400 Kč formou dárkové poukázky do e-shopu Alza.cz.

Pozvánka na účast ve výzkumu na vliv zvuku ve hrách

Pokud vás problematika zvuku ve hrách zajímá nebo byste rádi podpořili výzkum na poli počítačových her, neváhejte a zaregistrujte se.

 

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články