Nově otevřený Ateliér Game Design na UTB ve Zlíně

Miroslav Žák – 11/05/2021

Fakulta multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně na podzim otevře nový magisterský obor Game Design. Zájemci o studium v nově založeném ateliéru letos mohou podávat přihlášky až do konce června. V pořadí třináctý ateliér Fakulty naváže na výtvarnou tradici, a využije její možnosti i technické zázemí. Výuka v ateliéru bude klást důraz na design a originální estetické ztvárnění her. Zároveň chce rozvíjet kreativní myšlení, učit nové technologie, a pěstovat individuální i týmovou práci.

Nově otevřený Ateliér Game Design na UTB ve Zlíně

„Český herní průmysl raketově roste a my jsme u toho. Naši budoucí studenti si projdou celým procesem tvorby her, od přípravy herního pitche a prezentace pro investory, až po vytvoření hratelného prototypu a vlastní marketingové propagace.Zároveň budou mít možnost vyzkoušet si jednotlivé herní profese, prozkoumat nové technologie a absolvovat výuku v 3D a herním enginu Unity,” říká o studiu na novém oboru jeho vedoucí MgA. Pavel Novák.

Fakulta multimediálních komunikací se chopila příležitosti využít videoherní průmysl, jedno z nejrychleji rostoucích průmyslových odvětví v České republice, a zprostředkovat jedinečné studium nadšeným zájemcům. Cílem studia je připravit absolventy na pozice v herních firmách – nebo mohou nastoupit na vlastní dráhu. Součástí takové přípravy je i seznámení se s herním odvětvím v podobě různých stáží, přednášek a workshopů odborníků z oboru.

Ateliér Game Design na UTB

O chod ateliéru se postará MgA. Pavel Novák ve spolupráci s MgA. Michalem Ščuglíkem. Pavel je Digitální a Game designer, zakladatel nezávislého herního studia polyperfect s.r.o. Díky mnoha oceněním navázal spolupráci s herními ikonami jako je Will Wright (SimCity, The Sims), Lauren Elliot (Carmen Diego), pomáhal Národnímu Muzeum v L.A. nebo dodával 3D modely pro Facebook-Oculus.

Michal se dlouhodobě věnuje tvorbě interaktivních instalací a webovému i hernímu programování. Stojí za řádkou převážně klientský her, a má bohaté zkušenosti s mnoha různými jazyky, nástroji a hardwarem. Od webových technologií (Angular, React), přes mobilní aplikace (Android, iOS), herní enginy (Unity3d) až k počítačovému vidění (Kinect, Leap Motion). V neposlední řadě se také zabývá technologií virtuální a rozšířené reality (VR / AR), a pomáhá studentům FMK v realizaci – prototypování jejich projektů.

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články