
Kolguyev se vrací: Arma Reforger představuje novou mapu s podzimní atmosférou

Studio Bohemia Interactive představilo novou oficiální mapu pro hru Arma Reforger, která potěší nejen veterány série. Kolguyev, známý ostrov z původní hry Operation Flashpoint, se vrací – tentokrát kompletně přepracovaný v moderním Enfusion enginu.
Ostrov, který dýchá jinak
Zatímco většina hráčů Reforgeru zná slunný Everon, Kolguyev nabízí zcela odlišnou atmosféru. V novém podzimním biome dominují borovicové lesy, holé horské svahy a zasmušilá příroda, která podtrhuje surovost a odosobněnost krajiny. Vývojáři vytvořili vlastní vegetaci pro podzimní období, přidali nové počasí a zvukové efekty, aby ostrov působil autenticky a zároveň byl inspirací pro komunitní tvůrce.
Geotermální tajemství a průmyslové trosky
Pod povrchem Kolguyevu se skrývá aktivní minulost. Výraznou dominantou je spící sopka, pod níž najdete horké prameny, fumaroly a termální potoky. Tyto prvky dodávají ostrovu zvláštní chladnou krásu, která kontrastuje s opuštěnou tajgou a průmyslovými ruinami.
Napříč ostrovem narazíte na opuštěné uhelné doly, jeřáby, koleje a dopravníky – připomínku doby, kdy zde fungovala rozsáhlá těžba. Nyní tato místa nabízejí nejen působivou atmosféru, ale i potenciál pro speciální mise, PvP střety či průzkumné scénáře.
Obsah pro hráče i moddery
Autoři z Bohemia Interactive slibují, že Kolguyev nebude jen kulisou – stane se plnohodnotným herním prostředím. S vydáním se hráči mohou těšit na oficiální herní módy a možná i zcela nový obsah, který zatím zůstává pod pokličkou. Zároveň s mapou bude dostupná sada nových assetů – včetně skal, budov, vegetace a dalších objektů – které využijí moddeři a tvůrci misí ve svých vlastních projektech.
Kolguyev míří na Steam
Datum vydání zatím nebylo stanoveno, ale vývojáři potvrzují, že práce na mapě postupuje rychle a komunitě chtějí nabídnout nejen graficky působivý svět, ale i fungující sandbox, který bude živý, variabilní a technicky kvalitní.
„Děláme vše pro to, aby Kolguyev nebyl jen nostalgickým návratem, ale plnohodnotnou mapou s herní hloubkou. Ať už jste hráč, modder nebo jen průzkumník – máte se na co těšit,“ vzkazují vývojáři.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.