Keen Software House – Historie

Miroslav Žák – 02/10/2017

Proslulá vývojářská společnost, která je na trhu už dlouhých sedm let. Za jejím založením stojí Marek Rosa, jeden z nejlepších slovenských programátorů a vývojářů. V současné době má Keen Software House na padesát stálých zaměstnanců. Oficiálním sídlem společnosti je Praha, konkrétně Danube House v Karlíně. V budoucnu by firma chtěla přesídlit do Nile House, nedaleko svého současného centra, v plánu je i otevření prostor v Brně – Veveří.

Prvním projektem společnosti byla hra Miner Wars 2081

Jako první uvedla Keen Software House na trh hru Miner Wars 2081, first person akční hru, která je zasazena do postapokalyptické budoucnosti. Jedenáct let poté, co byla zničena planeta Země, lidstvo postupně osidluje vzdálené končiny vesmíru, celková populace čítá asi sto dvacet tisíc lidí. K dispozici je hráčům pestrá paleta jednotlivých misí, ve stylu „zachraň“, „ubraň základnu“, „najdi a znič“ a podobně. První myšlenka tohoto projektu vznikla v roce 2002, o deset let později pak byla samotná hra vydána. V hodnocení kritiků hra spíše propadla, v Eurogameru získala hodnocení 3/10 zejména za horší technické provedení.

Úspěšnější hrou Keen Software House se stala Space Engineers. Ta slavila už v říjnu 2014 první milion prodaných kopií (v současnosti je toto číslo více než dvojnásobné), získala také několik zahraničních ocenění. Ve hře se stanete vesmírným inženýrem, zahrát si můžete jak first person, tak i third person akci. Těžit, léčit, komunikovat s ostatními hráči – a to skutečně ve velkém. Zaletět si můžete nejen na planetu Zemi, ale i na Mars nebo Měsíc. K dispozici je i multiplayer, který je na platformě Steam velmi populárním.

Dalším počinem této společnosti je hra Medieval Engineers. Budujete města, kostely a opevnění, organizujete těžbu nerostných surovin a vaše sídlo vzkvétá – zdánlivě jednoduché, ale velmi návykové. Za krátký čas se prodalo více než tři sta tisíc kopií této hry.

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.