Historická fantasy akční adventura Vranygrai prošla od svého oznámení mnoha technickými i grafickými změnami

Miroslav Žák – 20/11/2023

Od zahájení vývoje hry Vranygrai prošel projekt zásadními změnami. Navzdory motivující zpětné vazbě po oznámení se objevily i obavy z technické a vizuální stánky hry. “Ve snaze udělat hru co nejlepší jsem tak udělal krok zpátky a předělal některé technické a grafické aspekty, abych vytvořil pevnější základy pro růst projektu” uvádí Ivan Kubál, autor a vývojář hry, jehož práce na projektu už také neprobíhá jen ve volném čase, ale od září již v časovém rozsahu plného úvazku. Spolu s nárůstem věnovaného času došlo i k rozšíření týmu (scénář, 3D grafika, sociální sítě).

Technická a vizuální stránka
Hra se při oznámení potýkala s nestabilním frame rate (FPS), který byl o to výraznější v traileru. Hra v reakci na stabilitu prošla celou řadou optimalizací. Nyní hra běží stabilně na 50-55 FPS při rozlišení 1440p (bez použití upscaling metod). V blízké budoucnosti čekají projekt ještě další fáze optimalizace, přičemž plánovaný stav je 60 FPS pevně ve všech lokacích na středně výkonných PC sestavách. Po vizuální stránce prodělali největší změnu lighting a post processing, byly upraveny textury i některé modely. Lighting však stále není finální především kvůli limitaci Unity Engine. Nově oznámená verze Unity 6 by však měla v tomto ohledu značně pomoci. V budoucnosti se chystá i grafické vylepšení terénu, některých dalších modelů, přírodních prvků a doladění color gradingu.

Vranygrai

Aktuální stav světa, herních mechanik a narativu
V současné době Vranygrai disponuje hotovým světem pro VS neboli vertical slice (pozn. verze, která obsahuje všechny primární herní mechaniky a část světa pro plynulé testovací hraní). Jedná se přibližně o 1/9 celkového plánovaného světa. Současný svět tvoří úvodní podzimní krajina s vesnicí a několika dalšími lokacemi pro hlavní příběhovou linku i k volnému prozkoumání hráčem. Z globálních mechanik do hry přibylo dynamické time of the day (střídání dne a noci) a dynamické počasí. Obě mechaniky budou však nastavované i pevně během některých příběhových částí.

V rámci základních herních prvků je již ve hře implementováno jednoduché AI civilních NPC i elementární mechaniky boje. Dále do hry přibyly i vedlejší postavy jako Jasnovidka a Stařešina vesnice. V současné době tým dokončuje model bohyně Moreny. Polednice z úvodního traileru také prochází změnou a měla by se ve hře objevit začátkem příštího roku.

Narativní stránka projektu se rozrostla o základní herní lore a popis hlavních a vedlejších postav. Byli také dokončené scény pro VS, které obsahují dialogy odkrývající nejen informace o fungování světa, ale i vnitřní motivace a konflikty postav.

Plány do budoucna
Momentálně tým Vranygrai směřuje k dokončení prvního hratelného game play dema v podobě mini vertical slice. V něm se kromě prozkoumání vesnice a okolního světa hrdina setká i s prvním nepřítelem. Demo bude také obsahovat plynulé ovládání hlavní postavy, boj, dialogy, systém questů, autorskou hudbu i první verzi UI. Dokončení je plánované během prosince.

V dalším vývoji směřuje projekt k dokončení hratelného plného rozsahu vertical slice v délce přibližně dvaceti minut, kde bude rozšířený příběh a první setkání s mytologií – Morena i kompletně přepracovaný boj s Polednicí za využití rozšířených bojových mechanik a speciálních dovedností hlavního hrdiny.

Vranygrai čeka i další milník. „S produkčním plánem (včetně plánované velikosti týmu) budou již s verzí mini VS oslovení potenciální vydavatelé a já pevně věřím, že plná produkční fáze by měla začít nejpozději do léta 2024,“ dodává autor hry.

Vranygrai

 

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články