El Matador – Informace
El Matador je taktická 3D akce z pohledu třetí osoby, při které budete bojovat jako americký agent DEA proti nakromafii v prostředí Jižní Ameriky, konkrétněji v Kolumbiji. Podle vývojářů by měla hra spojovat klady takových pecek jako Hitman, Max Payne nebo Splinter Cell.
Příběh o zradě, nastolení spravedlnosti a pomstě vás provede po 15 skutečných lokacích, ve kterých si vyzkoušíte jak otevřené boje tak pomalejší stealth postupy. Na řadu přijdou nejrůznější intriky, úplatky a úskoky, které jsou spojené s drogovým obchodem. Příběh bude nabírat nečekaných zvratů a dopředu by nemělo být nic jasné.
Hra má být rozdělena do tří kapitol pokrývajících pět různých prostředí. Scénář toho, s čím se hráč během svých dobrodružství setká, bude hodně záviset na způsobu hraní a bude se dramaticky měnit podle aktuální situace. Například: Organizace DEA získala v předchozí misi důkazy proti narkobaronovi známému jako Escorpio. Agenti DEA a místní policie se připravují na něj zaútočit, jenže jeho vliv sahá příliš vysoko. Proto je také třeba podniknout speciální operaci koordinovanou organizací DEA. Gangsterovou rezidencí je luxusní vila na pobřeží s výhledem na širé moře. Hráč, spolu s dalšími agenty DEA, dostane za úkol vilu najít a před útokem ještě prohledat. Agenti mají, než operace zažne, střežit všechny únikové cesty a lokalizovat cíl. Až dosud se hra soustředí hlavně na stealth prvky – lidé se musí dostat na své pozice, aniž by je zaregistroval nepřítel, prozkoumávat okolí. Nyní se však musí připravit na akci, která přijde hned, jak gangsterové zjistí, že je policie blízko. Jeden z policistů je totiž narkobaronovi zavázán, a tak ho varuje. Gangster se pokusí uniknout, jeho stráže jsou silné a hráč se tedy musí vypořádat s množstvím profesionálních zabijáků vybavených všemi možnými zbraněmi.
Důležitou součástí hry má být zabíjení (s realistickými efekty jako rag-doll apod.), přesto se prý tvůrci chtějí vyvarovat brutality. Vybavení hráče bude pokaždé jiné, podle mise. Někdy nebudete mít k dispozici téměř nic, jindy zase veškeré dostupné vybavení agenta DEA. Když se rozhodne zahrát si jeden a tentýž scénář opakovaně, zjistíte, že se nepřátelské jednotky chovají pokaždé jinak. Budou reagovat na vaši taktiku, chování, ale také na základě svého postavení v mafiánské hierarchii. Tvůrci chystají do hry včlenit pro zájemce volitelný prvek, tzv. „security indicator“, který vám naznačí, zda si je nepřítel vědom vaší přítomnosti. Co se týče dopravy a způsobů, jak se dostat z místa na místo, bude ve hře vícero, ale ne vždy budete mít možnost prostředek přímo ovládat.
Vyspělá inteligence nepřátel udělá hru jistě zajímavou. Při spuštění alarmu začnou systematicky prohledávat oblast a vy se budete muset na čas někam schovat. Všem padouchům někdo velí a uděluje jim rozkazy – jeho odstranění pak může být vaší výhodou. Bez svého bosse se z nepřátel stanou jen hloupé slepice. Pronikat budete na nejrůznější místa, která budou střežena podle své důležitosti. Kromě různých překážek v podobě strážců, alarmů a plotů z ostnatého drátu na vás mohou zaútočit i divoká zvířata, jako jsou krokodýli.
El Matador by sice mohl být zařazován do škatulky stealth akce, nicméně si na své přijdou i milovníci rychlých řešení konfliktů. Příkladem budiž jedna z misí, v níž budete muset nejprve nepozorovaně obklíčit vilu jednoho gangstera a následně jej v divoké přestřelce také zneškodnit. Máte tedy na výběr, zda budete procházet hrou stylem Duke Nukem, nebo si zvolíte plížení, skrývání a tiché odstraňování nepřátel.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.