Co je … Gamebaze

Michael Petr – 29/09/2023

22.9. se otevřel veřejnosti projekt Gamebaze, který poslední roky připravoval Herní Klastr ve spolupráci s GameDev Area, JIC a kreativním hubem KUMST. Co je Gamebaze vysvětlili Natálie Sodomková a Lukáš Veselý. Níže také najdete video z akce samotné a tiskovou zprávu.

 

 

Gamebaze prezentace a diskuze: Lukáš Veselý, Roman Hladík a David Severa
Tisková zpráva k otevření Gamebaze veřejnosti:

Brněnský kreativní hub KUMST oslavuje třetí narozeniny dvoudenním programem plným akcí pro veřejnost. Proběhne od 22. do 23. září a kromě workshopů, debat, vernisáže, koncertů nabídne jednu událost, která představuje další krok v podpoře herního průmyslu. V rámci oslav totiž bude pro veřejnost otevřen nový coworkingový prostor pro herní vývojáře pod hlavičkou inkubátoru Gamebaze.

„KUMST vznikl před 3 lety jako pilot kreativního centra. Během té doby u nás proběhlo 150 vlastních akcí a prošlo více jak 13 000 lidí, na prohlídkách a návštěvách se u nás vystřídaly desítky odborníků na kreativní průmysly, ale i zástupci veřejné správy – politici i úředníci,“ ohlíží se za dosavadní činností KUMSTu jeho principál David Severa a jmenuje i návštěvu někdejší eurokomisařky Mariy Gabriel. „Za krátkou dobu jsme si vybudovali skvělé jméno. Když je na evropské úrovni řeč o infrastruktuře vhodné pro podporu kreativního podnikání, je KUMST příkladem toho, jak by se to mělo dělat.“

Hlavním bodem programu narozenin je otevření coworkingového prostoru pro herní vývojáře. Ten bude součástí inkubátoru, který se pod novou značkou Gamebaze otevírá veřejnosti. Od loňského roku fungoval v pilotním režimu a jeho součástí je doposud šest herních studií. Inkubátor vznikl jako společný projekt místní komunity herních vývojářů GameDev AreaHerního Klastru a inovační agentury JIC, pod kterou spadá i samotný KUMST. Už teď nabízí herním vývojářům a studiím širokou škálu vzdělávacích akcí, konzultace s experty i prostor pro práci. „Coworking v pilotním režimu rozšiřuje službu Gamebaze pro samostatné vývojáře, kteří pracují solo nebo vzdáleně, a chtějí být bližší součástí místní vývojářské komunity. Vedle inkubátoru, který je zaměřen na podporu celých týmů na cestě za úspěšným rozjezdem vývojářského studia, je tak druhým klíčovým elementem celkové vize budoucího Gamebaze,“ popisuje Lukáš Veselý, vedoucí inkubátoru Gamebaze.

Nový coworkingový prostor pro herní vývojáře bude dalším krokem k posílení Brna jako významného centra herního vývoje v Evropě. „Brno patří ke špičce českého herního průmyslu u nás. Je to i díky ideální kombinaci kvalitních univerzit, originální kulturní scény i dlouhodobé podpory rozvoje technologických firem. I to je důvod, proč v Brně sídlí 40 herních firem a s nimi 800 vývojářů,“ Jakub Bedecs z iniciativy GameDev Area, která se na provozu inkubátoru podílí a mimo jiné organizuje největší konferenci herních vývojářů ve střední Evropě.

V rámci narozenin KUMSTu bude hernímu inkubátoru patřit zejména páteční večer. Od 18 hodin začíná herní blok, jehož součástí je právě představení coworku veřejnosti. Následovat bude prohlídka prostor inkubátoru, kde se budou inkubované týmy prezentovat se svými rozpracovanými projekty. Kromě toho se mohou návštěvníci těšit na prohlídky KUMSTu a jednotlivých kreativních studií, ateliérů a kanceláří, Workshop s Master&Master, debaty s úspěšným podnikatelem Liborem Hořením nebo designérkami Lucií Koldovou a Annou Marešovou, kterou povede europoslankyně Martina Dlabajová. Na programu je také vernisáž studentů Fakulty architektury VUT a koncerty.

Michael Petr

Otec dvou dětí přes den a hráč přes noc.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články