Články (477)

Článek Exkluzivní Herní laboratoř Návod Preview Recenze Rozhovor Video Vývojářský deník

Factorio
5 otázek pro studio Wube Software – Factorio

Dnes položíme 5 otázek vývojářům z českého studia Wube Software, kteří vytvořili celosvětově úspěšnou hru Factorio. (Hra o těžbě surovin, plánování a výstavbě továren,...

Rozhovor · Miroslav Žák · 07/04/2021
GameDevHub
Současné vzdělání ve vývoji her nestačí, studiím chybí pracovní síla. Pomoct mohou herní kurzy

Herní průmysl v České republice dlouhodobě roste a nechává daleko za sebou filmovou i televizní produkci. Zároveň se ale potýká s nedostatkem pracovní síly...

Článek · Miroslav Žák · 01/04/2021
Gamescrunch
5 otázek pro zakladatele herního festivalu Gamescrunch

Již 24. dubna proběhne druhý ročník mezinárodního herního festivalu Gamescrunch. Bohužel pandemická situace je spíš horší než v loňském roce, takže i letos bude...

Rozhovor · Michael Petr · 29/03/2021
A Knight Never Yields
5 otázek pro autora hry A Knight Never Yields

A Knight Never Yields je originální plošinovka, ve které se zhostíte role rytíře, který musí projít řadou zkoušek, jejichž hlavní výzva spočívá v tom,...

Rozhovor · Michael Petr · 25/03/2021
Ashborne Games
Ashborne Games o sobě dávají vědět

V loňském roce společnost THQ Nordic založila v Brně studio Ashborne Games. (Podobně vzniklo i Slovenské studio Nine Rocks Games.) THQ Nordic už v minulosti...

Článek · Michael Petr · 23/03/2021
Hack Grid
Co obnáší tvorba hry

Tento článek jsem se rozhodl napsat pro kohokoliv, kdo uvažuje nad tvorbou her. Je to úžasná kreativní činnost, která mne moc baví, je ale...

Herní laboratoř · Martin Firbacher · 22/03/2021
HELLMUT
5 otázek pro studio Volcanicc – Hellmut: The Badass from Hell

Dnes položíme 5 otázek vývojářům ze slovenského studia Volcanicc, kteří vytvořili zběsilou masakrózní prolézačku zatuchlých kobek jménem Hellmut: The Badass from Hell. Studio založili...

Rozhovor · Miroslav Žák · 19/03/2021
Herní studio Bohemia Interactive oznamuje výsledky za rok 2020

České herní studio Bohemia Interactive oznamuje hospodářské výsledky za rok 2020. Podle všech klíčových výkonnostních ukazatelů byl loňský rok pro Bohemia Interactive tím druhým...

Článek · Miroslav Žák · 18/03/2021
Jak na financování herního vývoje

Vývoj videoher může být drahá zábava. To platí nejen pro začínající indie studia, která obvykle nedisponují velkým kapitálem, ale i zavedené herní značky. Řada...

Herní laboratoř · Jaroslav Menčík · 17/03/2021
Hobo: Tough Life
5 otázek pro studio Perun Creative – Hobo: Tough Life

Dnes položíme 5 otázek českému studiu Perun Creative, které vydalo v předběžném přístupu na Steamu hru Hobo: Tough Life – survival RPG situované do...

Rozhovor · Miroslav Žák · 17/03/2021
Volcanoids
5 otázek pro studio Volcanoid – Volcanoids

Studio Volcanoid založili Ondřej Petržilka a Tomáš Rampas v Praze. Později se připojil bratr Richard Rampas, který má na starosti marketing. V předběžném přístupu...

Rozhovor · Miroslav Žák · 16/03/2021
Kde v Česku studovat počítačové hry? (AKTUALIZOVÁNO 2021)

Za roky své existence si videohry stihly vydobýt stabilní postavení mezi ostatními médii a také ve virtuální knihovně takřka všech mobilních a počítačových uživatelů....

Článek · Katarína Bojnanská · 15/03/2021
Paper Bunker
5 otázek pro studio Paper Bunker

Dnes jsme položili pět otázek zástupci studia Paper Bunker Jindřichovi Kaločovi, který stojí za hrami jako je Splash Cars, Horror Nights Story nebo aktuální...

Rozhovor · Miroslav Žák · 12/03/2021
5 otázek pro studio Nepos Games – Nebuchadnezzar
5 otázek pro studio Nepos Games – Nebuchadnezzar

Je to jen pár týdnů, kdy české dvoučlenné studio Nepos Games vydalo svoji budovatelskou strategii Nebuchadnezzar. Hned na začátek je nutno říci, že studio...

Rozhovor · Miroslav Žák · 08/03/2021
sbírka her
Kompatibilita československých her na Linuxu

Operační systém Linux může být dobrou náhradou za OS Windows. Ačkoliv může lákat nové uživatele hned několika výhodami, najdou se tu i jeho negativa....

Herní laboratoř · Adam Hojer · 05/03/2021
Duševní vlastnictví v herním vývoji – na co myslet a čeho se vyvarovat?

Videohry se staly běžnou součástí našich životů, celosvětově je údajně hrají až 3 miliardy lidí a z ekonomického pohledu doslova válcují tradiční kreativní obory...

Herní laboratoř · Jaroslav Menčík · 03/03/2021
Engine Evolution
5 otázek tvůrci hry Engine Evolution – Petru Šimůnkovi

Petr Šimůnek je vývojář stojící za hrou Engine Evolution. Před několika dny vydal velký update, kterým projekt posunul na verzi 2.0. Hru můžete vyzkoušet...

Rozhovor · Miroslav Žák · 01/03/2021
Art of War
Bohemia Interactive vydává nové DLC pro Arma 3 „Art of War“ – výtěžek poputuje do Červeného kříže

Vývojáři z největšího českého herního studia Bohemia Interactive oznamují vydání nového rozšíření pro jejich vojenskou simulaci Arma 3. 100 % výnosů z prodeje nového...

Článek · Miroslav Žák · 23/02/2021
Silent Sector
5 otázek pro studio Rake in Grass – Silent Sector

Studio Rake in Grass má za sebou již mnoho herních titulu: Jets’n’Guns, Jets’n’Guns 2, Larva Mortus nebo Rampage Knights a další. Studio založili tři...

Rozhovor · Miroslav Žák · 23/02/2021
Archamon
5 otázek pro tvůrce hry Archamon

Dnes jsme položili pět otázek tvůrci středověké strategie Archamon. Ondřej Vindyš ze studia VionSoft nám přiblížil vývoj jeho strategie a poodhalil něco více o...

Rozhovor · Miroslav Žák · 20/02/2021
Dayz
Do DayZ míří update 1.11, který značně posílí stabilitu a plynulost hry.

Vývojáři z největšího českého herní studia Bohemia Interactive oznamují vydání aktualizace 1.11 pro kultovní multiplayerovou survival akci DayZ pro PlayStation, Xbox a PC. Nový...

Článek · Miroslav Žák · 19/02/2021
Uzavírání smluv s vývojáři a jinými spolupracovníky pohledem videoherního právníka

Zakladatelé herních studií se dříve či později musejí rozhodnout, zda budou své nadějné tituly vyvíjet sami, nebo zda si vezmou na pomoc šikovného externího...

Herní laboratoř · Jaroslav Menčík · 17/02/2021
Sledujte živě Game Days!
Reportáže ze slovenských studii – Game Days

Již je to nějaký čas, co proběhl online slovenský herní festival GAME DAYS  2020. Konal 26.-28. listopadu a přinesl spoustu přednášek, rozhovorů a hlavně...

Článek · Miroslav Žák · 12/02/2021
HROT
5 otázek pro vývojáře Spytihněva

Pod jménem Spytihněv vystupuje autor hry Hrot, jejíž první kapitolu nedávno vydal v předběžném přístupu na Steamu. Hra zaujala jak svojí stylizací, tak hratelností...

Rozhovor · Miroslav Žák · 10/02/2021
Marek Španěl
Do české herní společnosti Bohemia Interactive vstupuje minoritní strategický partner

BOHEMIA INTERACTIVE a.s. („Bohemia Interactive“), největší české herní studio, oznamuje, že Tencent Holding („Tencent“) získal menšinový podíl ve společnosti. V návaznosti na strategickou investici...

Článek · Miroslav Žák · 09/02/2021
Expedition Zero
Vyzkoušejte demo české Expedition Zero

Před pár dny bylo vydáno demo připravované hororové survival hry Expedition Zero. Na hře pracuje pražské studio Enigmatic Machines.Nečekaný pád meteoritu proměnil Sibiřský les na...

Článek · Miroslav Žák · 07/02/2021
Mimi a Líza
Mimi a Líza: Adventúra pre deti

V týchto dňoch vychádza jednoduchá 2D adventúra, ktorá vychádza zo sveta úspešného TV seriálu a kníh o dvoch nerozlučných kamarátkach Mimi a Líza. Vývoj...

Článek · Miroslav Žák · 06/02/2021
HROT
HROT – recenze

Chcete zavzpomínat na herní skvost 90. let Quake a zažít ho v humorně pojatém komunismu? Pak retro střílečka HROT bude jasná volba. Mnohým z...

Recenze · Melber · 04/02/2021
Imperiums: Age of Alexander
Imperiums: Age of Alexander nové rozšíření úspěšné strategie

Česká strategie Imperiums: Greek Wars je oblíbená, nejen v naší redakci, kde se dostala do TOP 10 strategií. Na Steamu má momentálně 84% pozitivních...

Článek · Michael Petr · 04/02/2021
Jak založit herní studio a nespálit se při tom

Herní průmysl je dlouhodobě jedním z nejrychleji rostoucích ekonomických odvětví, a proto nepřekvapí, že se zvyšuje jak počet indie nadšenců vyvíjejících hry z domova,...

Herní laboratoř · Jaroslav Menčík · 03/02/2021