Články (618)

Článek Exkluzivní Herní laboratoř Návod Preview Recenze Rozhovor Video Vývojářský deník Vzdělání

Ashborne Games a Nine Rocks Games pomáhali pivem na Game Access Ukrajině

Společná aktivita dvou studií v rámci THQ Nordic rodiny vynesla na podporu ukrajině přes 30 tisíc korun. Studia Ashborne Games a Nine Rocks Games se minulý týden poprvé...

Článek · Miroslav Žák · 02/06/2022
Game Access Conference ‘22 Pozvánka
Ceny VisionGame Game Access 2022

Game Access 2022 je za námi. Letos poprvé jsme v rámci konference udíleli nominace na ceny VisionGame. Udělili jsme jich celkem devět, ve třech...

Exkluzivní · Michael Petr · 02/06/2022
heistgeist
Doublequote Studio představuje cyberpunkové HeistGeist

HeistGeist je příběhové RPG zasazené do cyberpunkové verze střední Evropy. Hrajete za Alexandru, profesionální zlodějku na útěku po poslední zbabrané akci. Dejte dohromady team...

Článek · Michael Petr · 31/05/2022
Aktuální novinky o Game Access Conference ‘22

O brněnské Game Access Conference ‘22 jsme Vás už nedávno informovali. Akce zaměřená na herní vývojáře návštěvníkům slibovala množství přednášek herních veteránů, networkingové párty,...

Článek · Miroslav Žák · 25/05/2022
Game Access 2018
První herní inkubátor v Česku bude v brněnském Kumstu. Startuje začátkem léta

Brněnský kreativní hub Kumst společně s místní komunitou herních vývojářů GameDev Area, Herním klastrem a svou mateřskou organizací inovační agenturou JIC spustí na začátku letošního léta první herní inkubátor v České republice. Inkubátor bude sloužit herním...

Článek · Miroslav Žák · 25/05/2022
Jaroslav Meloun
FPI: Jaroslav Meloun I Rendlike, Dreadlocks, FixFox, Dex…

Jaroslav Meloun známý také pod přezdívkou Jarnik před časem vydal ve svém studiu Rendlike hru FixFox. Kromě toho je to herní veterán ze studia...

Exkluzivní · Michael Petr · 24/05/2022
game jam 2022
Brno Game Jam 2022 – výsledné hry

V Brně nedávno proběhl Game Jam 2022. Zde najdete hry, které vývojáři a nadšenci vytvořili za 48 hodin.A gun that doesn’t shoot by Raccoon5, Stellathekitty,...

Článek · Miroslav Žák · 23/05/2022
Video reportáž z výstavy Herní Kompas v Brně

Natálie Sodomková a Lucie Polášková jsou organizátorky výstavy Kompas Kumst. Na tomto videu vysvětlují o čem výstava je a co vše je na ní...

Video · Miroslav Žák · 22/05/2022
Talk To: Jozef Kovalčik I Fond na podporu umenia
Talk To: Jozef Kovalčik I Fond na podporu umenia

Talk To (TT) je náš nový typ rozhovorů, které jsou trochu tradičnější než ty ze série FPI. Vést je pro teď bude zakladatel VisionGame...

Exkluzivní · Michael Petr · 20/05/2022
Výstava Kompas představí studentskou herní tvorbu

V pátek 20. 5. začíná v brněnském kreativním hubu KUMST interaktivní výstava Kompas. Ta během víkendu nabídne tematicky zaměřené workshopy a přednášky a po...

Článek · Miroslav Žák · 19/05/2022
Amanita Design představuje novou hru Phonopolis
Amanita Design představuje novou hru Phonopolis

České nezávislé studio Amanita Design, tvůrci oceňovaných adventur Machinarium, Samorost či CHUCHEL, přichází nedlouho po vydání psychedelicky hororové Happy Game s oznámením dalšího autorského...

Článek · Miroslav Žák · 18/05/2022
Nová Arma Reforger vstupuje do předběžného přístupu
Nová Arma Reforger vstupuje do předběžného přístupu

Vývojáři českého herního studia Bohemia Interactive dnes fanouškům mil-sim titulů Arma poodhalili budoucnost této série. Prvním důležitým milníkem je vydání novinky Arma Reforger. Ta...

Článek · Miroslav Žák · 17/05/2022
5 otázek pro vývojáře Ondřej Trhoň – Svoboda 1945: Liberation
5 otázek pro vývojáře Ondřej Trhoň – Svoboda 1945: Liberation

Dnes nám na otázky odpovídá vývojář a novinář Ondřej Trhoň. Ondřej se podílel na hrách Attentat 1942 a Svoboda 1945 od Charles Games. Píše...

Rozhovor · Miroslav Žák · 17/05/2022
Facteroids
Hry, které musíte podpořit 2. díl

Za poslední měsíc vyšlo několik českých a slovenských her. Zde jsou tři hlavní tituly, které určitě musíte vyzkoušet. Všechny vývojáře těchto her známe a...

Článek · Miroslav Žák · 15/05/2022
5 otázek pro Alien Studio – Deadness
5 otázek pro Alien Studio – Deadness

Dnes nám na otázky bude odpovídat Anton Tököly, který pracuje jako projekt manager slovenského Alien Studio, které nedávno vydalo svou hororovou VR hru Deadness....

Rozhovor · Miroslav Žák · 13/05/2022
Brněnský Game Jam 2022
Brněnský Game Jam 2022

Brno Game Jam je 48hodinový hackathon v tvorbě her pořádaný Herním Klastrem. Nezáleží, jestli jsi začátečník, profesionální nebo hobby herní vývojář, každý se může...

Článek · Miroslav Žák · 11/05/2022
KOMPAS KUMST současná studentská herní tvorba - Pozvánka
KOMPAS KUMST současná studentská herní tvorba – Pozvánka

Výstava Kompas představuje inventář studentské herní tvorby a ukáže směr, kterým se současnosti téma hry vydává ven z virtuálních světů. Kompas zde není jen...

Článek · Miroslav Žák · 10/05/2022
Lich Studios – Cold Engines
5 otázek pro studio Lich Studios – Cold Engines

Dnes nám na otázky odpovídá vývojář David Jankes, který je herní veterán a zakladatel nového Slovenského studia Lich Studios. Právě v rámci tohoto studia...

Rozhovor · Miroslav Žák · 09/05/2022
Game Access Conference ‘22 Pozvánka
Game Access Conference ‘22 Pozvánka

Brněnská herní konference Game Access se vrací po covidové pauze, ambicióznější než kdy předtím. Akce zaměřená na herní vývojáře očekává přes 1500 návštěvníků z...

Článek · Miroslav Žák · 08/05/2022
Nightcall
FPI: Eniac a Juraj Vins I Nightcall Studio, Lost In The Void, HEAVYDELIC 重いデリック…

V dubnu jsem se vydal do Bratislavy, abych dostal do této série více slovenských vývojářů. První rozhovor jsem natočil ve studiu Nightcall s jeho...

Exkluzivní · Michael Petr · 06/05/2022
5 otázek pro Alexandra (Lexi) Šebestová – Bushfires: Animal Rescue
5 otázek pro Alexandra (Lexi) Šebestová – Bushfires: Animal Rescue

Dnes nám bude na otázky odpovídat vývojářka a programátorka Alexandra (Lexi) Šebestová, která aktuálně pracuje na hře Bushfires: Animal Rescue jako Lead Programmer. Vydala...

Rozhovor · Miroslav Žák · 26/04/2022
Polda 7
Hry, které musíte podpořit 1. díl

Za poslední měsíc vyšlo několik českých a slovenských her. Zde jsou tři hlavní tituly, které určitě musíte vyzkoušet. Všechny vývojáře těchto her známe a...

Článek · Miroslav Žák · 25/04/2022
ArtFormer: Ancient Stories
Soutěž o sběratelské vydaní hry ArtFormer: Ancient Stories

Dnes vám přinášíme soutěž o sběratelské vydaní hry ArtFormer: Ancient Stories, které je dnes již nesehnatelné, protože se vydalo jen tolik kusů kolik si...

Článek · Miroslav Žák · 24/04/2022
ArtFormer: Ancient Stories
5 otázek pro studio Buffa Software – ArtFormer: Ancient Stories

Dnes položíme otázku českému studiu Buffa Software, které založil Jan Šídlo a Adam Hrubý. Jejich prvním titulem je ArtFormer: Ancient Stories – akční plošinovka...

Rozhovor · Miroslav Žák · 24/04/2022
Subsequence
Zoemi Games oznamuje stylizovanou 3D adventuru Subsequence

Studio Zoemi Games dnes oficiálně oznámilo svou dlouho připravovanou adventuru Subsequence. Její autor Jakub Pilař ji sám popisuje jako kombinaci Syberie a Half Life. Subsequence...

Článek · Michael Petr · 18/04/2022
Pavel Kubát
FPI: Pavel Kubát I Kube Games, Aggressors: Ancient Rome, Imperiums: Greek Wars …

Pavel Kubát už téměř 15 let pracuje na svém velkém snu vytvořit 4X strategický framework, na který bude moci posléze nalepit jakékoliv historické období....

Exkluzivní · Michael Petr · 08/04/2022
Marek Rosa
FPI: Marek Rosa I Keen Software House, GoodAI, Miner Wars, Space Engineers …

Herní studio Keen Software House a technologický Startup GoodAI spolu sídlí v Oranžérii na Praze 6. Každá v jednom křídle této budovy. Uprostřed budovy...

Exkluzivní · Michael Petr · 25/03/2022
5 otázek pro studio Impact Games – Veronika Golianová
5 otázek pro studio Impact Games – Veronika Golianová

Dnes nám na otázky odpovídá Veronika Golianová, která je spoluzakladatelkou slovenského studia Impact Games. Toto studio se zaměřuje na vývoj her, které mají společenský...

Rozhovor · Miroslav Žák · 23/03/2022
Česká herní studia na konferenci GDC v San Franciscu
Česká herní studia na konferenci GDC v San Franciscu

Obrat českého herního průmyslu se vloni vyšplhal k šesti miliardám korun a gaming je tak z finančního pohledu největším exportním artiklem našeho kreativního odvětví. Jedním z nejdůležitějších...

Článek · Miroslav Žák · 21/03/2022
1428: Shadows over Silesia bude plně přístupná pro nevidomé hráče
1428: Shadows over Silesia bude plně přístupná pro nevidomé hráče

Dnes hrdě oznámil Petr Kubíček, že připravovaná akční adventura 1428: Shadows over Silesia bude plně přístupná pro nevidomé hráče. Tím se stane vůbec první...

Článek · Miroslav Žák · 21/03/2022