Game Access Conference ’23
Šestý ročník vývojářské konference Game Access proběhne 02. – 03. června 2023 na brněnském výstavišti. V prostorech Haly P očekávají pořadatelé přes 1500 návštěvníků, pro které si jako každý rok připravili bohatou nadílku vědomostí i zážitků ze světa herního vývoje. Událost plnou přednášek elitních vývojářů uzavře koncert Franka Klepackeho, autora hudby legendární série strategických her Command & Conquer.
Konference jako tradičně láká nejenom profesionální vývojáře z domova i ze světa, ale také začátečníky, studenty, umělce, vydavatele a všechny další zájemce o herní průmysl. Pro ty ambiciózní z nich Game Access nabízí sekci Indie Showcase, kde mohou nezávislé vývojářské týmy vystavit své projekty a sbírat zpětnou vazbu i rady od kolegů. Část z nich dokonce dostane i šanci přímo prezentovat své projekty herním vydavatelům v rámci Indie Pitch.
Největším lákadlem je samozřejmě seznam přednášejících. Ten zdobí takové osobnosti jako je David Mullich, stojící za kultovními tituly Heroes of Might and Magic III a Vampire: The Masquerade – Bloodlines, nebo Sarah Beaulieu, pracující jako narrative directorka na Assassin’s Creed Mirage. Ze světa hudby do Brna zavítá už zmíněný Frank Klepacki ale také Garth Coker, skladatel soundtracků her Ori and the Blind Forest a Halo Infinite. Na Game Access zavítají také bratři Tarn a Zach Adams, kteří už 20 let zdokonalují svůj kultovní indie hit Dwarf Fortress. V neposlední řadě je třeba zmínit Toma Halla, který stál u zrodu série Doom. Stane se tak druhým z oné skupiny legendárních zakladatelů studia id Software, který na Game Access zavítal (prvním byl John Romero v roku 2018).
Tyto i další osobnosti budou moct návštěvníci slyšet a potkat na rozloze přes 10 000 m2 v Hale P. Organizátoři zde tohoto roku slibují vybudovat velkolepější zážitek než kdy předtím, s tematickými prostory, živou hudbou, pestrou nabídkou programu i cateringu a přátelskou atmosférou. Ta vyvrcholí na 3 networkingových párty. Tento rok pozve Game Access mezinárodní vývojářskou komunitu do prostor Uměleckoprůmyslového muzea a Augustiniánského opatství v Brně. Hlavní párty pak proběhne na samotném výstavišti v Hale P.
Na akci samozřejmě nebudou chybět partneři z řad herních studií i technologických firem, které zde budou prezentovat své projekty, nabírat zaměstnance a společně budovat vývojářskou komunitu. Patří mezi ně Hangar 13, Ashborne Games, Nine Rocks Games, Ingame Studios, Perun Creative, Fineway Studios a další. Game Access se koná pod záštitou města Brna a za podpory Jihomoravského kraje.
V rámci podpory vzdělávání mladých vývojářů nabízí Game Access výhodné studentské lístky i možnosti bližší kooperace pro školy. Informovat o možnostech vzdělávání a prezentovat projekty svých studentů zde bude třeba Masarykova univerzita nebo SŠUD Brno.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.