Herní vzdělávání na vzestupu
Na konci října proběhla v Brně na výstavišti akce Game Access Connect zaměřená především na českou herní scénu a vzdělání. Dvoudenní akce tak kromě industry programu nabídla také ukázky studentských herních projektů. Na místě tak bylo možné hrát deskové i digitální hry, které v současnosti vznikají na poli vzdělávacích institucí a škol. Game Access Connect nabídl také herní workshopy, kde se návštěvníci mohli seznámit s aktuálními trendy a zkušenostmi profesionálních vývojářů.
Organizátoři akce vyčlenili v programu výrazný prostor zaměřený čistě na herní vzdělání. Již z rána bylo možné zajít zajít na EDU kafe a pohovořit se stávajícími či aspirujícími zájemci o pedagogickou praxi v oblasti herního vývoje a kultury. Poté následovala panelová diskuse na téma Vzdělávání v herním vývoji v Jihomoravském kraji. Tento blok rozvinul aktuální zkušenosti či modely výuky a posloužil jako vstupní materiál pro všechny, kteří se plánují na herní vzdělávání v rámci své pedagogické praxe zaměřit. Účastníci panelu zároveň reprezentují Brněnské instituce, které spolupracují s Herním klastrem Filip Dufka (SŠUD), Zdeněk Záhora (MUNI FF, TIM), Jiří Chmelík (MUNI FI), Vojtěch Dočkal (SŠUM) a Vojtěch Vaněk (FaVU VUT).
Závěrem akce byl představen nový herní festival Lektvar. Který bude sloužit jako středobod studentských herních projektů. Každý rok se bude soustředit na rozšíření putovní výstavy Lektvar, která vyústí v pravidelné vyhlášení celorepublikové ceny studentská hra roku. Do tohoto projektu se zapojili jak vývojáři, tak pedagogové a herní novináři. V následné panelové diskusi pak hovořili Zdeněk Rychtera, Natálie Sodomková, Roman Hladík, Jan Modrák a Miroslav Žák. Debatovalo se o tom, jak ideálně studentské hry hodnotit a jaký mechanismus zajistí, aby se dokončené studentské hry dostali do celkového výběru.
Akce Game Access Connect v důsledku otevřela řadu důležitých témat, zejména ve vztahu ke vzdělávání a celkovému směřování současné herní kultury u nás.
Odkazy:
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.