Rozhovor

5 otázek vývojáři Milanu Timčenkovi – Mall Craze

Dnes položíme pět otázek vývojáři Milanu Timčenkovi. Ten pracuje na své hře Mall Craze, která získala finanční podporu ve výši 12 tis. dolarů na Kickstarteru. Hra je plánována na rok 2022.

Mall Craze je tycoon z prostředí nákupního centra. Co vše bude ve hře možné a je něco na co jsi obzvlášť pyšný?

Ahoj a mockrát díky za nabídnutý prostor! 🙂 Sám bych krátký popis hry nedokázal říci lépe a „Tycoon z prostředí nákupního centra“ pro Mall Craze sedí perfektně. Hlavní cíl hry je postaven na tom, že si hráč bude moci postavit své vlastní nákupní centrum a dále jej poté spravovat. V případě samotného budování bych pak chtěl do hry přidat všechny typy obchodů, se kterými se dneska můžeme běžně v obchoďácích setkat – od obchodu s oblečením přes elektroniku, hudebniny, ale třeba také velké fitness centrum nebo multikino.

Je pro mě těžké vybrat jednu hlavní věc, na kterou jsem momentálně nejvíce pyšný. Obecně jsem ale moc rád za to, jakým směrem se zatím hra ubírá a že prozatím vše, čeho jsem chtěl ve hře dosáhnout, se podařilo.

Jak se bude chovat umělá inteligence návštěvníků centra, můžeme se těšit na opravdu živý ekosystém?

Umělá inteligence bude pro všechny návštěvníky stejná, pro každého se ale v danou chvíli bude projevovat jinak. Všichni návštěvníci budou mít své potřeby a podle těch se budou řídit. Roli tak budou hrát věci jako aktuální obnos peněz, hlad, únava, či nutnost jít na toaletu. Všechny tyto parametry pak budou mít vliv na samotné chování a především na nakupování a utrácení.

 

Jak dlouho jsi se připravoval na kampaň na Kickstarteru a splnila tvé očekávání?

Kampaň se měla původně spouštět už minulý rok začátkem jara, ale kvůli covidu se vše posunulo a nakonec vše vyšlo na 12. dubna. Příprava trvala zhruba čtyři měsíce intenzivní práce přípravou screenshotů, renderů, textů a traileru. Občas už toho bylo tolik, že jsem se pomalu těšil, až to všechno skončí a budu se moci vrátit k samotnému vývoji hry 🙂 Pak přišlo spuštění kampaně a první hodinu jsem nedokázal dělat nic jiného, než jen sedět za klávesnicí a mačkat F5. Naštěstí jsem měl připravený seznam, na kterém jsem měl napsané vše, co je potřeba udělat hned první den. Na tomto seznamu bylo například sdílení spuštění kampaně na všech sociálních profilech hry, nebo odeslání tiskové zprávy. Nakonec vše dobře dopadlo a kampaň vybrala $12.000, což bylo o 60 % více, než byl původní cíl, takže kampaň skončila nad očekávání.

Vývoji své hry Mall Craze se věnuješ již nějaký čas. Kde čerpáš inspiraci a jak si udržuješ pracovní morálku?

Největším zdrojem motivace je pro mě fakt, že se můžu na hře kreativně vyblbnout. Je obrovský rozdíl, když cokoliv tvoříte pro jinou firmu nebo klienta, a když děláte na něčem, co je vaše. Obrovsky motivující je se také dívat několik měsíců nazpět a vidět pokrok, který jste za tuto dobu udělali. Nutí vás to se zamyslet, jak asi bude hra vypadat za dalších několik málo měsíců a toto je pro mě obrovským motorem.

Je něco, co bys poradil začínajícím vývojářům, kteří plánují vytvořit svou první hru?

Určitě nejdůležitější věcí je začít. Bez toho nejde nic. Další věc, kterou jsem si ze začátku neuvědomil, bylo mít realistická očekávání – zejména pak ta časová. Pokud by šlo vše podle úplně prvotních plánů, Mall Craze by už byl dneska půl roku venku, ale jak jsem hodně brzo zjistil, nebyl to úplně realistický odhad. Tvorbu her dost často přirovnávám ke stavbě domu. Ten si také můžete postavit sám nebo s partou kamarádů, ale trvá to o dost déle, než obvykle. Další věcí je také to, že je lepší pracovat na projektech, které vás baví. Vydrží vám to pak déle 🙂

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře(0)

Nemáte účet?

Jako registrovaný a přihlášený uživatel můžete tuto hru nejen ohodnotit, ale také k ní napsat komentář, diskutovat o ní, nebo ji zařadit do některého ze seznamů.

Přihlásit/Registrovat