5 otázek pro studio Titan Arrow Games – Pocket Ships

Miroslav Žák – 12/09/2021

Dnes pokládáme pět otázek studiu Titan Arrow Games z Brna. Studio vzniklo v dubnu roku 2020 ve složení Radek Marek, Tomáš Štěpánek a Rastislav Alexovič. První hrou studia byla strategie Pocket Ships a poté následoval simulátor farmaření Idle Farming Tycoon. V našem rozhovoru zjistíme, jak si hry vedou a jaké další cíle si studio Titan Arrow Games stanovilo.

Vaše hra Pocket Ships vyšla pro platformy Android a iOS. Jak si vaše první dílo vede? A je něco, co byste dnes během vývoje Pocket Ships nebo po vydaní udělali jinak?

Když jsme vybírali první projekt, do kterého bychom se pustili, idle relax hry nám přišly zajímavé pro začátek. Téma plachetních lodí bylo Radkovi blízké už z dětství jako modeláři a při testování prvního herního prototypu bylo vidět, že by hra mohla oslovit spoustu hráčů. Jsme rádi, že se Pocket Ships líbí, stáhlo si ho už 450K+ hráčů a další přibývají. Při vývoji her se najde po „dokončení“ spoustu věcí, které se dají udělat jinak. Vzhledem k tomu, že Pocket Ships byl první projekt, tak spoustu času jsme strávili na vybudování technologie a tím pádem jsme se někdy museli vracet, upravovat a hledat jiné řešení, které by do hry více pasovalo. Někdy jsme „malinko“ zabloudili do příliš velkých detailů :-).

 

Druhá hra Idle Farming Tycoon vyšla 23. července 2021. Jak si zatím vede a kdy vyjde na platformu iOS?

Idle Farming Tycoon s tématem autíček a novými vylepšeními hodně mezi hráči boduje. Za první měsíc si hru stáhlo přes 150K lidí. Moc rádi bychom se dostali přes 1M stažení. V Idle Farming Tycoonu jsme zúročili nabité zkušenosti a pustili se více do úprav ekonomiky, přidali další prvky jako výzkum, úkoly, které jsme měli v úmyslu dříve použít a chystáme další rozšíření. Takže je se na co těšit.

Na iOS verzi se právě pracuje. Plánujeme, že vyjde začátkem září. Už se moc těšíme, jaké budou reakce.

Všechny své hry vydáváte jako free-to-play. Jste spokojení s mírou nákupu hráčů ve vašich hrách, a jak se vám daří ufinancovat náklady studia?

Určitě je tu prostor, jak hru vylepšovat po stránce monetizace. Snažíme se jít mírnou cestou. Chceme, aby si hráč hru užíval, měl radost a dost velké odměny, když se podívá na reklamu nebo si parádně užil VIP balíček nebo nákupy.

Moc rádi bychom studio rozšiřovali, nabrali další vývojáře a rozšířili naše portfolio her, jen v tuhle chvíli je velmi náročné vše ufinancovat 🙂

Věříme, že jdeme správným směrem, naše hry hráče osloví a budeme moct ve vývoji pokračovat i v dalších letech.

Co byste doporučili začínajícím vývojářům, kteří se chtějí pustit do vývoje své první hry?

1. Vize. Pokud má člověk vizi a zápal, tak překážky, které přicházejí během vývoje dokáže hravě přeskočit, poučit se z nich a pokračovat.

2. Trpělivost. Mnohdy jsou věci pomaleji, než se zdá na začátku. Docela dobře platí pravidlo 60/40. Dát si prostor 40 procent navíc nad odhad úkolu na úpravy a doladění.

3. Být objektivní. Zjistit co nejdřív, zda projekt, na kterém děláte, má kladné ohlasy mezi hráči a na trhu je pro něj místo. Ideální Beta verze, zjistit z analytiky retenci D1, D7, D30 a zda má projekt budoucnost.

 

Pracujete již na další hře a plánujete do budoucna i jiné než mobilní platformy?

V tuhle chvíli se soustředíme na rozšiřování našich projektů. Několik zajímavých nápadů na mobilní vlastní hry máme, tak uvidíme 🙂

Co se týká jiných herních platforem – zatím všechny další hry Titan Arrow Games plánujeme na mobilní platformu, ale jsme otevřeni i jiným možnostem v budoucnu v závislosti na velikosti týmu.

Přejeme všem začínajícím vývojářům hodně štěstí, trpělivosti a odhodlání.

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články