Typ studia
Vývojář
Působení studia
2020

Popis studia

Jsem Čestmír, indie herní vývojář z České republiky. Vyrostl jsem na herních konzolích Gameboy a ony se mnou zůstaly. Před pár lety jsem začal sbírat Gameboye a hry a uvědomil jsem si, že už jsem hrál všechny dobré klasické hry. Začal jsem tedy modifikovat Gameboye a bavilo mě vše, co k tomu patří. Jednoho dne, na začátku roku 2020, začaly noviny mluvit o viru. Nedlouho poté jsem uvízl doma v karanténě, stejně jako mnoho dalších lidí po celém světě. Za tu dobu jsem měl spoustu času na hraní her a napadl mě nápad: mohl bych si vytvořit vlastní hru. Tak jsem na tom začal pracovat. Nakonec to vedlo k tomu, že jsem vytvořil postapokalyptickou hru pro původního Gameboye.

Proč chci vydat svou hru na fyzické kazetě v krabici? Pamatuji si dobu, kdy jste si koupili hru a hra byla vaše. Můžete ji držet v rukou, položit na polici a prohlížet si ji, půjčit ji kamarádovi nebo dokonce vyměnit za jinou hru. Nic z toho není u dnešních her možné. Jsou to jen nainstalované programy, které bez připojení k internetu nebo speciálního spouštěče často nefungují. Hru nemůžete jen tak někomu půjčit. V mnoha případech hru ani nevlastníte; máte pouze licenci k jejímu hraní a vývojář může hru vypnout, kdykoli vás bude chtít donutit ke koupi jeho nové hry. A to se netýká všech problémů s mikrotransakcemi, pay-to-win, polovičním obsahem pro hry za plnou cenu + placená „DLC“ atd. To je to, co na herním průmyslu nesnáším a snažím se o opak.

Hry by měly být zábavné, a pokud za hru platíte, měli byste ji vlastnit.

Jsem sólový vývojář a každý aspekt hry vyvíjím sám.

Byl to náročný proces. Poslední 2 roky jsem pracoval na příběhu a grafickém designu hry a vytvořil z ničeho úplně nový, živoucí svět. Navrhl jsem také dokumentaci jako manuál a krabici, abych to všechno zabalil, a přitom pravidelně narážel na hardwarové hranice 30+ let starého GAMEBOYe.

Adresa

Česťa Kocian

Kontakty

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Další studia