Silence of the Siren mění jméno a přináší zásadní update: Vítejte ve světě Heroes of Science and Fiction

Miroslav Žák – 15/07/2025

Jedna z nejambicióznějších českých strategií posledních let, původně známá jako Silence of the Siren, se oficiálně přejmenovala na Heroes of Science and Fiction (HoSaF). Spolu s tímto zásadním krokem přichází i velký obsahový update, který fanoušky potěší nejen nástroji pro tvorbu vlastních map, ale také novými jednotkami, planetou i náhodným generátorem map.

 

Proč změna jména?

Název Silence of the Siren sice zněl poeticky, ale podle vývojářů byl příliš snadno zaměnitelný s jinými hrami a neodkazoval dostatečně jasně na svůj žánr. Nový název Heroes of Science and Fiction má odkazovat na klasické tahové strategie typu Heroes of Might and Magic, z nichž HoSaF čerpá inspiraci – a měl by tak oslovit cílovou skupinu mnohem přímočařeji. Název Silence of the Siren ale zůstává jako označení hlavní příběhové kampaně.

Silence of the Siren mění jméno a přináší zásadní update: Vítejte ve světě Heroes of Science and Fiction

Nejnovější update: Tvoř, hraj, sdílej

Nejnovější aktualizace přináší sadu funkcí, která posouvá hru na novou úroveň – zejména co se týče editorů a modderského potenciálu.

Map Editor a Workshop

  • Plnohodnotný editor map – stejný, jaký vývojáři sami používají. Hráči si tak mohou vytvářet vlastní mapy od základů.
  • Editor událostí a skriptování, který umožní detailní příběhové scénáře a herní události.
  • Steam Workshop integrace – mapy lze snadno sdílet a stahovat přímo ve hře.

Nový obsah

  • Nová planeta s dynamickým šestifázovým cyklem dne a noci.
  • 7 nových map – včetně demoverze z Next Festu 2024 a jedné historické mapy ze starší ukázky.
  • Nové neutrální jednotky:
    • Luminovores – zářící a nebezpečné bytosti.
    • F1-Crackers – jednotky s vlastností sebedestrukce.
    • Slugtors a Malarions – předvoj nové frakce Tumori Tribes.

Další nové funkce

  • BETA verze generátoru map – automaticky vytváří jednoduché mapy až pro 4 hráče.
  • Náhodný výběr velitele pro scénáře a skirmish.
  • Grafy síly armád po vítězství – pro fajnšmekry strategie.
  • Věž s okem – sleduje průzkum a objevování mapy.
  • Nové UI seznamu velitelů, detailnější tooltipy a úpravy použitelnosti.

Vylepšení hratelnosti a vyvážení

  • Možnost přidat jednotky z neutrálních armád, které se mohou připojit k hráčově armádě.
  • Přesnější ukazatele schopností a spotřeby v boji.
  • Nové ikony a indikátory pro jednotky se speciálním chováním (např. run-and-gun).
  • Vylepšená práce s inventářem, konzumovatelnými předměty a možností propouštět jednotky.

Úpravy balancu

  • Frakce UNSS dostala úpravy: nižší AoE poškození u pěšáků a slabší následné zásahy u bleskového útoku.
  • Krevní žízeň (Bloodlust) má nyní omezené použití (1× za kolo, max 3× za bitvu).
  • Engineer a Scout schopnosti byly posíleny – více bodů pohybu a energie.

Směr budoucnosti

Heroes of Science and Fiction (HoSaF) tak vstupuje do další fáze vývoje s jasnou vizí: nabídnout hráčům bohatou tahovou strategii s propracovaným světem, silným editorem a možností komunitního sdílení. Přejmenování je odvážný krok, ale i ukázka toho, že vývojáři chtějí svou hru dostat k širšímu publiku a zároveň naslouchají zpětné vazbě.

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.