
Silence of the Siren mění jméno a přináší zásadní update: Vítejte ve světě Heroes of Science and Fiction

Jedna z nejambicióznějších českých strategií posledních let, původně známá jako Silence of the Siren, se oficiálně přejmenovala na Heroes of Science and Fiction (HoSaF). Spolu s tímto zásadním krokem přichází i velký obsahový update, který fanoušky potěší nejen nástroji pro tvorbu vlastních map, ale také novými jednotkami, planetou i náhodným generátorem map.
Proč změna jména?
Název Silence of the Siren sice zněl poeticky, ale podle vývojářů byl příliš snadno zaměnitelný s jinými hrami a neodkazoval dostatečně jasně na svůj žánr. Nový název Heroes of Science and Fiction má odkazovat na klasické tahové strategie typu Heroes of Might and Magic, z nichž HoSaF čerpá inspiraci – a měl by tak oslovit cílovou skupinu mnohem přímočařeji. Název Silence of the Siren ale zůstává jako označení hlavní příběhové kampaně.
Nejnovější update: Tvoř, hraj, sdílej
Nejnovější aktualizace přináší sadu funkcí, která posouvá hru na novou úroveň – zejména co se týče editorů a modderského potenciálu.
Map Editor a Workshop
- Plnohodnotný editor map – stejný, jaký vývojáři sami používají. Hráči si tak mohou vytvářet vlastní mapy od základů.
- Editor událostí a skriptování, který umožní detailní příběhové scénáře a herní události.
- Steam Workshop integrace – mapy lze snadno sdílet a stahovat přímo ve hře.
Nový obsah
- Nová planeta s dynamickým šestifázovým cyklem dne a noci.
- 7 nových map – včetně demoverze z Next Festu 2024 a jedné historické mapy ze starší ukázky.
- Nové neutrální jednotky:
- Luminovores – zářící a nebezpečné bytosti.
- F1-Crackers – jednotky s vlastností sebedestrukce.
- Slugtors a Malarions – předvoj nové frakce Tumori Tribes.
Další nové funkce
- BETA verze generátoru map – automaticky vytváří jednoduché mapy až pro 4 hráče.
- Náhodný výběr velitele pro scénáře a skirmish.
- Grafy síly armád po vítězství – pro fajnšmekry strategie.
- Věž s okem – sleduje průzkum a objevování mapy.
- Nové UI seznamu velitelů, detailnější tooltipy a úpravy použitelnosti.
Vylepšení hratelnosti a vyvážení
- Možnost přidat jednotky z neutrálních armád, které se mohou připojit k hráčově armádě.
- Přesnější ukazatele schopností a spotřeby v boji.
- Nové ikony a indikátory pro jednotky se speciálním chováním (např. run-and-gun).
- Vylepšená práce s inventářem, konzumovatelnými předměty a možností propouštět jednotky.
Úpravy balancu
- Frakce UNSS dostala úpravy: nižší AoE poškození u pěšáků a slabší následné zásahy u bleskového útoku.
- Krevní žízeň (Bloodlust) má nyní omezené použití (1× za kolo, max 3× za bitvu).
- Engineer a Scout schopnosti byly posíleny – více bodů pohybu a energie.
Směr budoucnosti
Heroes of Science and Fiction (HoSaF) tak vstupuje do další fáze vývoje s jasnou vizí: nabídnout hráčům bohatou tahovou strategii s propracovaným světem, silným editorem a možností komunitního sdílení. Přejmenování je odvážný krok, ale i ukázka toho, že vývojáři chtějí svou hru dostat k širšímu publiku a zároveň naslouchají zpětné vazbě.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.