

Tým Shelter, složený ze studentů a mladých vývojářů z Česka, představuje svou novou hru Mewts – bláznivou top-down párty hru pro až čtyři hráče, kterou si lze užít lokálně i online. Hráči se v ní ujímají role potrhlých stvoření jménem Mewts, která se chytají, plácají, natahují a bojují o vítězství v sérii soutěžních miniher.
V jádru hry stojí intenzivní soutěžní módy, které kombinují akci, fyziku a humor. Mewts nabízí vše od přátelských zápasů po naprostý chaos – brawly, závody i týmové výzvy, kde se přátelství rychle mění v bitvu o přežití.
Styl hry je zcela nezaměnitelný – celý svět působí, jako by byl ručně vymodelován z plastelíny v dětském pokoji. Tento vizuální přístup dodává hře jedinečný charakter, osobitost a hravost, kterou doplňuje absurdní fyzika postav.
„Ať už jste vedle sebe na gauči, nebo vás dělí oceán, stejně si navzájem budete házet bomby do obličeje,“ říkají autoři s nadsázkou.
Herní módy
- Slingball – dostaňte míč do brány pomocí natahování svého Mewta a útoků na soupeře.
- Brawl – čistá rvačka bez pravidel, kde vítězí chaos.
- King of the Hill – držte se co nejdéle na kopci a sbírejte body, zatímco vás ostatní shazují.
- Race – závody plné srážek, překážek a vzájemného napadání.
- Greedy Mewts – týmový mód, ve kterém rozhoduje, kdo ukořistí víc míčů pro sebe.
Za hrou Mewts stojí dvanáctičlenný tým Shelter, který tvoří: Viktor Bobůrka, Mikoláš Fišer, Jáchym Jetel, Kryštof Ježek, Roman Kejklíček, Vojtěch Kiss, Marek Mrkvička, Alžběta Mrkvová, Eliáš Sýkora, Josef Šmíd, Matyáš Trnka a Jakub Vaverka.

Shelter tak přináší do české herní scény projekt, který kombinuje ruční výtvarnost, fyzikální humor a multiplayerový chaos – zkrátka ideální hru pro všechny, kdo se chtějí smát, soutěžit a trochu se poplácat do plastelínového světa.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

















