Rozhovor s Prohibited
Další mé otázky jsem směřoval na nově vzniklý tým Prohibited. Tento tým pracuje na projektu SINFUL NIGHT, který kombinuje to nejlepší z žánru adventury a RPG. A pro všechny hráče bude uvolněn jako freeware.
Dobrý den, můžete představit sebe a Váš tým?
Jádro našeho týmu se skládá ze čtyř lidí. Filip je vedoucí projektu a stará se o gamedesign, Tomáš je autorem veškerých prostředí, Michal tvoří charaktery a jejich animaci a Honza je programátor. Několik lidí z našeho okolí nám pomáhá s rozhovory a jednáme s několika lidmi ohledně hudebního pozadí.
Jaké máte zkušenosti s hrami? Pracovali jste na nějakém menším projektu už dříve?
Každý z nás má menší či větší zkušenosti nejen z oblasti počítačových her, ale i s profesionální tvorbou grafiky nebo hudby.
Kdy přišel nápad udělat hru, jakou je Sinfull Night?
Na hře pracujeme už více než rok, ale samotný nápad na SFN se zrodil již před 2 lety.
Bude mít hra opravdu takovou grafiku, jaká je na zveřejněných screenech?
Z grafického hlediska se snažíme, aby hra vypadala co možná nejlépe. Samozřejmě zveřejněné obrázky jsou ochuzeny o některé oživující efekty, jako je plápolající oheň, kapající voda a také animace NPC postav. Takže grafika bude ještě lepší.
Co bude podle Vás silnou stránkou SFN? V tuto chvíli to z našeho pohledu vypadá, že grafická část hry…
Grafika je „obal, který hru prodává“, ale nejdůležitější pro nás je samozřejmě hratelnost.
Proč bude SFN nepřístupná mladším hráčům?
Z mnoha důvodů. V první řadě to jsou rozhovory, které úzce souvisí s atmosférou. To znamená, že většina postav nejde pro sprosté slovo daleko. A samozřejmě minihry. Ty nabídnou „jinou“ formu odreagování… Jinak označení 18+ je spíš takové upozornění na přítomnost explicitních výrazů a nahoty v našem titulu.
Za jak dlouho by hráč mohl Vaši hru dohrát?
To samozřejmě závisí na přístupu hráče. Pokud budete plnit všechny vedlejší úkoly a pokusíte se objevit všechny minihry a možnosti v dialozích, doba strávená u hry bude nepoměrně vyšší, než když půjdete přímo po hlavní dějové linii od začátku do konce.
Bude hra obsahovat také dabing? Já vím, že se jedná o freeware, ale z vašeho projektu je cítit profesionalita…
O dabingu vážně uvažujeme, ale v současné době o něm nemáme jasno. Každopádně aspoň částečný dabing mít budeme určitě.
Kde sháníte schopné lidi na vývoj? To totiž bývá u freeware týmů nelehká záležitost…
Od samého počátku vývoje máme stabilní tým schopných lidí, což ovšem neznamená, že bychom rádi neuvítali další schopné lidi do našeho týmu.
Kolik času věnujete samotnému vývoji?
Téměř každou volnou chvíli obětujeme vývoji hry, avšak někteří z nás si musejí vydělávat a druhá polovina týmu studuje.
Proč jste se rozhodli vydat Sinfull Night jako freeware? Přece jenom jde o větší projekt, který by mohl být alespoň shareware…
Naším hlavním cílem je vytvořit mezi freeware hrami kvalitní titul, který se svojí kvalitou snaží co nejvíce přiblížit profesionálním komerčním hrám.
Chcete jednou dělat hry profesionálně na komerční úrovni, nebo zůstanete na freeware scéně?
Náš cíl je tvořit kvalitní hry na profesionální úrovni.
Určitě máte plány do budoucna. Prozradíte nám, co budete dělat dál?
V současné době máme plné ruce práce s vývojem, a co přijde dál je ve hvězdách.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.