Ramonovo kouzlo – recenze

Miroslav Žák – 26/06/2017

Píše se rok 1995 a firma Vochozka Trading naplno rozjíždí distribuci počítačových her u nás. Jedním z projektů bylo Ramonovo kouzlo – hra, která měla obsahovat zajímavou novinku, a to fotografie přímo z reálu. Jak tento pokus dopadl se vám pokusím zhodnotit. Po spuštění nové hry vám na obrazovku najede intro, v němž je obsaženo něco jako příběh. Takže. Bylo tomu brzy z jara, co se podlý čaroděj Ramon usídlil v městečku Nové Město nad Metují. Nejdříve zabral lesy, potom uvěznil všechny hodné lesní skřítky a nakonec se zmocnil i zámku. Vaším úkolem je tedy osvobodit skřítky a s jejich pomocí zlikvidovat Ramona. No uznejte, není to na první poslech kravina?

Když toto překousnete, dostanete se do první herní obrazovky s fotografií křižovatky a okolo modrý engine hry, kde mimochodem najdete inventář s tlačítky POUŽIJ, VEZMI a POLOŽ, svou fotku, dále možnosti PROZKOUMEJ a PROMLUV, mapku (jako u dungeonu), položky JDI a UKAŽ a jakési dva sloupečky, do kterých se vám při jakémkoliv objevení nové skutečnosti přisype troška modrého prášku. Když se rozhoupete a projdete pár lokací, zjistíte, že to není zas tak hrozné. Desítky digitalizovaných fotek sice nevypadají bůhví jak skvěle, ale na tu dobu se to dá pochopit. Při procházení narazíte převážně na vyšinuté postavy, kde ani duchové nejsou výjimkou. Celkově lze říci, že zasazení pohádkového příběhu do reality se moc nepovedlo.

Grafika je v rozlišení 640×480, poněkud vyšším než u tehdejšího standardu, zvuk bohužel nefunguje. Absence animací by se u fotohry také dala pochopit. V minulosti byla největším mínusem hry kontrola disket. V jejím průběhu jste byli celkem třikrát vyzváni k vložení instalační diskety do mechaniky A. Od 27. února 2005 je ovšem díky xfalconovi ke stažení cracknutá verze, která tento problém obchází a díky tomu je hra dohratelná až do konce. Ramonovo kouzlo byla na svou dobu jistě originální hra, ovšem v konkurenci ostatních se rychle ztratila. V Česku totiž vycházela dílka mnohem lepší a rozhodně bylo z čeho vybírat.

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.