Pixelarchiv: Cataloging, Archiving and Exhibiting Digital Games 2024

Michael Petr – 31/01/2025

Přinášíme záznam dvoudenní konference Cataloging, Archiving and Exhibiting Digital Games – Central and Eastern European Historical Games Workshop 2024. Přednášky jsou řazeny jak šli za sebou. Všechny jsou v EN.

Workshop Cataloging, Archiving and Exhibiting Digital Games pořádá Národní filmový archiv v rámci Pixelarchiv.cz, společného NAKI projektu NFA, FAMU a ČVUT.

Mezinárodní konference Cataloging, Archiving and Exhibiting Digital Games do Čech poprvé přinesla zkušenosti předních osobností v oblasti záchrany interaktivního digitálního kulturního dědictví. Jako keynote speakers vystoupili Andreas Lange, předseda Evropské federace herních archivů, muzeí a prezervačních projektů (EFGAMP) sídlící v Berlíně; Jakob Moesgaard z Královské dánské knihovny v Kodani; Jukka Kovalainen z největšího soukromého herního archivu Embracer ve švédském Karlstadu a Niklas Nylund z Finského muzea her v Tampere. Hlavní prezentace doprovodili referáty zástupců soukromých iniciativ, výzkumných projektů, muzeí, knihoven, galerií i archivů z Česka, Estonska, Maďarska, Polska, Rakouska, Rumunska, Slovenska a Slovinska. Ti představili podmínky a aktivity věnující se dokumentaci, archivaci a prezentaci interaktivního kulturního dědictví v jednotlivých státech.

Workshop byl pořádán v rámci výzkumného projektu Komplexní péče o kulturní dědictví v oblasti herních aplikací (DH23P03OVV047) financovaného z programu NAKI III Ministerstva kultury ČR.

Gaming cultural heritage in Europe: status quo, meaning, framework conditions, requirements, opportunities – Andreas Lange, EFGAMP (Keynote 1)

 

Preserving Hungarian Digital Games – Tamás Beregi, Hungary

 

Games as national heritage – Reflections on 25 years of collecting Danish videogames – Jakob Moesgaard, Royal Danish Library (Keynote 2)

 

If the world ends, I’m going to Vienna. Everything happens there ten years later – Jogi Neufeld, Austria

 

In search of  lost gameplay – Pixelarchiv.cz – Jan Kremer, Czechia

 

Preservation through use – Jukka Kovalainen, Embracer Game Archive (Keynote 3)

 

Collaborative game preservation at the Finnish Museum of Games – Niklas Nylund, Finnish Museum of Games (Keynote 4)

 

Preservation of Creative Software Distribution and Grassroots Publishing Practices of the 1980s – Gaja Zornada, Slovenia

 

LVLUP! – Camille Laurelli, Estonia

 

Slovak Design Center – Adam Kysler & Vojtěch Straka, Slovakia

Michael Petr

Otec dvou dětí přes den a hráč přes noc.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články