Popis hry
Hra byla vydána 5členným týmem studentů oboru Game art na SŠUD Brno na populární platformě pro vydávání indie her, Itch.io a dokončena byla během 2 týdnů. Během krátké doby stihla nasbírat stovky komentářů a desítky videí na YouTube. Hráči si chválí hlavně atmosféru a příběh, zatímco samotná mechanika rybaření se mnohým zdála příliš frustrující a obtížná. Zdá se však, že ji již čeští vývojáři stihli upravit a zlepšit, jelikož na oficiální stránce se hrou je čerstvý patch. Při vlastním hraní se mechanika zdála již v pořádku a ryby šlo chytat dobře.
Hra na první pohled grafickým zpracováním připomíná jiné indie hororové hry, kterých je v posledních letech mnoho a které jsou často spojovány s hrami od Puppet Combo. Tedy krátkými hororovými hrami s retro grafikou. Tento druh her je přijímán dobře a internetoví tvůrci tyto hry rádi natáčí, či streamují, což nepochybně pomohlo této hře k úspěchu a zviditelnění. Hra buduje hororový vizuál a atmosféru postupně a nechybí ani dobře zpracovaný zvukový design, který celý zážitek zintenzivňuje.
Mourning Tide nabízí jednoduché ovládání v podobě WASD a myši, kterými se pohybujete a lovíte ryby. Celá hra se odehrává na malé rybářské lodi a trvá přibližně 15 minut. Během těchto 15 minut můžete chytit 7 ryb, které ovšem na první pohled vypadají zvláštně. Ryby s lidskými obličeji, vydávající děsivé zvuky, nebo ryba v podobě plačící ženy budují temnou atmosféru a nabízejí hráči útržky příběhu, který se rozuzlí až při vylovení finálního úlovku.
Na konci je hráči zápletka hry vysvětlena pomocí krátké básně, která odhalí příběh o lásce, závisti a vraždě. Hra tak nabízí do jisté míry možnost vlastní interpretace a mnoho hráčů sdílí právě tu svou pomocí komentářů na stránce hry, nebo v komentářích pod jedním z nespočtu YouTube videí, které byly o hře natočeny.
Vyvinuto během dvou týdnů pětičlenným týmem:
- Karolína Kuberová – umělecká režie, textury, itch.io
- Ella Lišková – modelování, textury
- Marie Kuklíková – produkční, marketing
- Gal Mond (Liquid Squid) – animace, rigging, zvukový design
- Jakub Varga (Liquid Squid)- programování, technická realizace