Článek

Game Developers Session 2019

Koncem minulého týdne (29. – 30. 11.) se pod střechou Národního domu na Vinohradech v Praze odehrál již sedmnáctý ročník mezinárodní developerské konference GDS. Historická budova přivítala stovky vývojářů, producentů, novinářů, ale i neprofesionálních zájemců z Česka i ze zahraničí, kteří si přišli poslechnout více než čtyřicet přednášek ze světa herního byznysu.

Přednášející zvali své posluchače na exkurze do zákulisí herního vývoje, diskutovali o budoucnosti herního průmyslu nebo kladli budoucím kolegům na srdce své rady. Na plaz se dostal i herní pitching aktuálně vyvíjených titulů, které si mohli návštěvníci vyzkoušet v GDS Indie Games Expo sekci. Letošní ročník hostil několik zástupců z Finska, Estonska, Izraele, Malajsie a Singapuru, čímž posiloval mezinárodní spolupráci na poli her a videoherního průmyslu. Informačně náročný svátek her doplňovaly i uvolněné večírky a networking akce.

O radostech a strastech tvorby titulu se rozpovídali například Ivan Buchta z Bohemia Interactive (Arma III), Michal Berlinger z Amanita Design (Pilgrims) a Albret Bertolín Soler z Wube Software (Factorio). Na téma veřejného mínění o hrách upozornila CEO společnosti Geogrif a ředitelka Global Game Jamu, Kate Edwards. Videoherní byznys ze všech úhlů rozebrali Martin Frývaldský (Warhorse Studio) a Pawel Miechowski (11 bit studios). Své know-how poskytli začínajícím vývojářům zběhlí odborníci Ranko Triftkovic (Grandpa´s Narrative Design), Pavel Jiří Strnad (GoldKnights) nebo Tomasz Kaczmarczyk (Superhot). Pozornosti se dostalo i problematice virtuální reality, herního dabérství či tvorbě zapamatovatelných charakterů. Vážné témata o právu, politice a grantech zazněly na přednáškách Anny Bartoškovej (Creative Europe MEDIA Desk), Tomáše Páleníčka (KroupaHelán), Daniela Vávru (Warhorse Studio) anebo Pavla Baráka (GDA CZ).

Bohatou paletu přednáškových a diskusních témat doplňovala interaktivní výstava Indie Games Expo, kde si mohli návštěvníci vyzkoušet několik desítek her a potkat se i s jejich vývojáři. Na místě postavili své stánky například Warhorse Studios (Kingdom Come: Deliverance), Beat Games (Beat Saber) či SCS Software (Euro Truck Simulator 2). Místo si zde našly i menší studia a projekty, například gamesky studentů VUT Praha, Hobo: Tough Life (Perun Creative) GrandBeats. Ze zahraničních titulů lze zmínit například School Wars (Happy Broccoli Games), Combat Wombat (Rain Heist) nebo A Spy Story (Day Light Studio).

Game Developers Session začínalo před pár lety v Brně jako zájmová akce několika nadšenců. Za pár let vyrostla na jeden z nejočekávanějších herních eventů pod patronátem Prahy. Dostála také svému anglickému jazyku a mezinárodnímu přesahu. Uvidíme, kam se ještě rozroste.

Katarína Bojnanská
Ako väčšinu ľudí, k počítačovým hrám ma priviedla klasika. Moje detské srdiečko oslovil hlavne simulátor vojenskej kolonizácie nehostinnej púštnej planéty, prelezenej gigantickými červami, DUNE II. V súčasnosti ma na hrách fascinuje ich multi-odborovosť a komplexnosť. Baví ma nahliadať na veci z rôznych uhľov pohľadu (vedeckých aj umeleckých), a počítačové hry sú na to ako stvorené. Sama sa vo voľnom čase venujem digitálnej kresbe a 3D grafike. „Na plný úväzok“ študujem psychológiu a digitálne médiá, a popritom píšem články pre niekoľko internetových stránok.

Komentáře(0)

Nejsou k dispozici žádné komentáře.

Napsat komentář, recenzi

Jako registrovaný a přihlášený uživatel můžete tuto hru nejen ohodnotit, ale také k ní napsat komentář, diskutovat o ní, nebo ji zařadit do některého ze seznamů.