Festival Lektvar 2: Fanart – Co vše přinese letošní ročník?

Brněnský Festival studentské herní tvorby Lektvar se vrací v termínu 21.–23. března s druhým ročníkem a znovu potvrzuje, že právě studentská tvorba je ideální množinou pro přezkoumání současné i budoucí role digitálních i deskových her.
Lektvar 2 se ponese v duchu fanartu. Tedy přejímání, napodobování a cyklu, kdy každé médium vychází ze všech předešlých. Připravili jsme pestrou nabídku workshopů, přednášek, výstav a herních prezentací. Festival se přesouvá do brněnského kreativního hubu KUMST, kde i tento rok představí inovativní přístupy k herní tvorbě.
Fotogalerie minulého ročníku:
Lektvar energie dá prostor herním vývojářům a vývojářkám z řad studentstva. Letos své projekty představí týmy z brněnských SŠUD a FaVU, jihlavské VOŠG, plzeňské Sutnarky a pražské Scholastiky. Svou konzoli MAMLAS-1 a přístup k tvorbě hardwaru odprezentuje i studentstvo UMPRUM a tým z FAMU se podívá na české kulturní dědictví perspektivou hry Prší. Součástí programu je i prezentace her z podzimního Lektvaru: Soustředění, kterého se zúčastnilo sedm týmů z osmi různých škol v České republice.
Lektvar praxe je ochutnávkou workshopů zaměřených na herní modding (Jan Mazánek: Pěstování assetů), designové myšlení (Georgij Aru: Imaginativní architektůra) a řemeslo (Jakub Musil: Positiv, negativ a prsten). Návštevníci si zde vytvoří virtuálního tamagočiho, architektonický návrh z nalezených předmětů nebo šperk.
Lektvar teorie nabídne přednášky, které napříč tématy otevřou debatu o tom, jak lze čerpat a rozhodně i nečerpat inspiraci pro herní design. Ukážeme, jaký je vztah mezi tradiční malbou a krajinami digitálních her (Vojtěch Luksch: Monetizace her), proč všichni víme, jak vypadají dinosauři (Rostislav Walica: Zdeněk Burian: Legenda světového paleoartu), jaká jsou pojítka mezi filmovým a herním průmyslem (Marek Slovák: Od Super Maria k Super Mariovi: Filmové adaptace digitálních her) či proč má komiks občas blízko k televiznímu seriálu (Tomáš Motal: Komiks jako film a digitální hra) a herní vývojář blízko do vězení (Josef Bátrla: Od fanoušků k obžalovaným: Kdy fanart narazí na copyright?).
Během celého festivalu bude možné navštívit výstavu Polospánek, která naváže na loňský ročník. Tato site-specific instalace autorského dua Lucie Polášková a Vojtěch Vaněk, umístěná v prostoru Rezidence Café Kaprál, nabídne silný narativní zážitek propojující digitální a fyzický svět. Stejná autorská dvojice na festivalu také pokřtí první příspěvek do připravované edice studijních materiálů Depozin #1: Motiv prstenu v designu a představách digitálních her. Součástí programu bude i prostorová hra Brno Game odehrávající se po celém městě, videoherní kvíz a věštírna.
Festival je pro všechny účastníky zdarma. Zaregistrovat se můžete prostřednictvím webu zde.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.