Dnes začíná 19. ročník konference o herním vývoji GDS2021

Miroslav Žák – 19/11/2021

Konference herních vývojářů Game Developers Session (www.gdsession.com) proběhne již tento týden v pátek a sobotu 19. a 20. listopadu. Po druhé se celá akce uskuteční kompletně online v digitální podobě. Letošní ročník GDS proběhne na platformě MeetToMatch, umožňující networking, plánování schůzek a interaktivní propojování. Zváni jsou tak všichni, kteří se chtějí vzdělávat v oblasti herního vývoje, nebo se rádi pohybují v komunitě herních vývojářů. Organizátoři též reagují na aktuální nepříznivou situaci a rozhodli se pro dobrovolné vstupné, aby si přístup k informacím a kontaktům konference mohl dovolit opravdu každý.

18. listopadu bude na programu GDS poprvé jednodenní online veletrh pracovních příležitostí. Platforma MeetToMatch se tak stane nástrojem pro propojení zaměstnavatelů a uchazečů o zaměstnání. Během veletrhu pracovních příležitostí budou mít zúčastněné společnosti možnost zveřejnit volná pracovní místa nebo otevřené pozice pro stážisty. Uchazeči o zaměstnání a čerství absolventi budou moci procházet nabídky pracovních míst, kontaktovat zaměstnavatele a naplánovat si schůzku prostřednictvím systému MeetToMatch.

A na koho se mohou účastníci GDS letos těšit? Mezi hlavní letošní hvězdy bezesporu patří skladatel Tom Salta který stojí za peckami jako Deathloop, Halo či série Prince of Persia od Ubisoftu. Stejně tak nelze opomenout oceněními ověnčeného tvůrce Don Daglow, který stál mimo jiné za Neverwinter Night. Tím ale výčet skvělých zahraničních herních vývojářů, kteří na akci vystoupí, rozhodně nekončí. O své znalosti se podělí třeba David Gilbert, či Kate Edwards.

Samozřejmě na konferenci nebudou chybět ani lokální tvůrci z českých a slovenských herních studií. Za pozornost určitě stojí přednáška Vladimíra Geršla, výkonného producenta ve studiu GoldKnights, který bude mluvit o vývoji jejich připravované hry The Last Oricru. Nebudou však chybět ani tvůrci z předních herních společností jako, Warhorse Studios, SCS Software, Bohemia Interactive či Hangar 13 bez jejichž podpory by akce nemohla vzniknout.

Letošní ročník klade také velký důraz na vzdělávání v herním průmyslu. V pátek odpoledne tak proběhne blok přednášek a panelových diskusí zaměřený čistě na herní vzdělání a spolupráci akademie s praxí a bude uvozen speciálním oznámení o spolupráci mezi nově vzniklým herním oborem na FAMU a asociací českých herních vývojářů GDACZ. Zároveň je celá konference partnerský propojena se soukromou vzdělávácí akademií GameDevHub.cz.

Akce probíhá ve spolupráci s Magistrátem hl. m. Prahy, agenturou CzechInvest, agenturou Kreativní Evropa a Asociací českých herních vývojářů. Součástí konference je též investiční workshop, který proběhne už ve čtvrtek 18. 11. a bude zaměřen na vstup strategického investora do herního studia a jak se s tím správně vypořádat. Další doprovodnou akcí je GDS Jam – 48hodinový hackathon v tvorbě her, který proběhl již 5.–7. 11 ve spolupráci s Univerzitou Karlovou a Bratislava Game Jam. Celkově se akce zúčastnilo přes 100 tvůrců, kteří vytvořili celkem 32 her. Prezentace těchto projektů a vyhlášení celkového vítěze GDS Jamu proběhla v pondělí 15. 11. Konference je mezinárodně orientovaná a veškerý program je v angličtině. Na akci je nutné se registrovat, přičemž letos je vstupné dobrovolné. Kompletní program, představení všech přednášejících, registrace a další informace najdete na webu: https://www.gdsession.com/

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články