

Co kdyby váš nejlepší kámoš nebyl člověk, ale mluvící auto? A co kdyby vás spolu čekala interdimenzionální vesmírná jízda plná humoru, akce a bláznivých nápadů? Přesně to slibuje novinka Cosmo Tales, za kterou nestojí nikdo menší než české Bohemia Interactive.
Hlavním hrdinou je teenager a jeho věrný kosmobil – auto, které nejen mluví, ale i cítí a bojuje. Není to jen dopravní prostředek, ale parťák, který vás provází celým příběhem. A že o příběhy tu rozhodně není nouze – každá mise je koncipována jako epizoda z komiksu, se samostatným dobrodružstvím, postavami a konflikty.
Přepínejte mezi dimenzemi
Největším tahákem hry je možnost okamžitého přepínání mezi dimenzemi. Stačí jedno tlačítko a realita se změní – pravidla, vizuál i zbraně. Tato mechanika není jen efektní trik, ale zásadní herní prvek:
- umožňuje unikat léčkám,
- řešit environmentální hádanky,
- nebo úplně zvrátit průběh souboje, který by jinak byl beznadějný.
Každá dimenze má vlastní vizuální styl, fyziku, nepřátele i překvapení – díky tomu se každá mise hraje jinak a nenechá vás upadnout do stereotypu.
Kosmické bitvy s twistem
Cosmo Tales není žádná klidná projížďka po hvězdách. Čekají vás souboje se smečkami nepřátel, stíhacími formacemi, obřími bossy i gigantickými mateřskými loděmi. Přitom si můžete vybrat, jak k boji přistoupíte – vsadíte na rychlé manévry, využití prostředí, nebo na chytré kombinace zbraní a gadgetů?
Styl jako z komiksu
Hra vsází na výrazný vizuální styl. Tvůrci se inspirovali retro sci-fi z 70. let, ale přidali moderní komiksovou stylizaci a indie hravost. Výsledkem je barevný a hravý vesmír, kde narazíte na donutové planety, zářivé hvězdy i psychedelické „rainbow space“.
Bohemia Interactive jako vývojář i vydavatel
Na Gamescomu překvapilo, že se tentokrát Bohemia Interactive nepodepisuje jen jako vydavatel, ale i jako vývojář. To jen zvyšuje očekávání, protože jde o první vlastní novinku studia mimo jejich tradiční značky typu DayZ či Arma.
Early Access už příští rok
Cosmo Tales dorazí nejprve do předběžného přístupu na Steamu, a to v průběhu příštího roku. Podle plánu by v něm mělo zůstat zhruba rok – během této doby má přibýt nový obsah, mise a rozšíření dimenzí. Finální vydání pak přijde s vyšší cenovkou, jak je u Early Access titulů běžné.
th3yknow
Sběratel PS1 her a student audiovizuálni tvorby