Česko-slovenská indie hra slaví úspěch: Vranygrai vyhrál dvě prestižní ceny a připravuje Vertical Slice

Miroslav Žák – 29/05/2024

Indie hra Vranygrai získala v květnu významná ocenění v herním průmyslu: první trofej si odnesla z Game Pitch Arena a druhou z polských Digital Dragons. „Obě ceny jsou pro mne velkou ctí a motivací do další práce. Obzvlášť pak ta z Digital Dragons byla obrovským překvapením,“ říká Ivan Kubál, autor hry.

Game Pitch Arena se konala 8. května v rámci festivalu Anifilm Liberec 2024, kde Ivan Kubál představil svůj projekt před odbornou porotou. Spolu s Vranygrai se prezentace zúčastnilo dalších třináct vybraných projektů.

O dva týdny později, 20. až 21. května, na prestižní konferenci Digital Dragons v polském Krakově obdrželo Vranygrai Activision Special Prize za ambiciózní hry vytvořené solovými vývojáři v konkurenci 226 přihlášených projektů. Hra byla prezentována v rámci českého národního stánku organizovaného Asociací českých herních vývojářů – GDACZ. Na akci bylo vůbec poprvé uvedeno gameplay video Vranygrai. „Po obdržení této ceny jsem se rozhodl prezentovanou ukázku využít a sdílet gameplay i veřejně, abych nastínil, jak hra postupuje. Sestříhal jsem tedy jednu část mise z rozpracovaného Vertical Slice do krátkého teaseru s názvem Road to Vertical Slice,“ dodává Ivan Kubál.

 
Aktuální stav Vertical Slice:

Mini-VS (zmíněný v listopadovém update na Steamu) byl dokončen koncem ledna. „Ukázalo se však, že zvolená část hry nebyla pro plný Vertical Slice nejvhodnější, a tak byl původní záměr doplněn ještě o jednu celou misi,“ přiznává autor. V současné době je již implementováno přibližně 60 % herních systémů. Vše je zapojeno v rámci přidané mise, aby se otestoval a nastavil gameflow a vytvořil vizuální artbar. Následující kroky budou zahrnovat vylepšení AI nepřátel a jejich animací, VFX pro hrdinovy dovednosti i prostředí, zlepšení celkového nasvícení, color grading a postprocessing. „Po doladění všech uvedených prvků v rámci této mise a ucelené lokace bude vše propojeno s hlavním světem hry, tedy částí hry vytvořené v lednu,“ vysvětluje autor. Finalizace Vertical Slice, který nabídne přibližně 45 minut herního času, je naplánované na léto 2024.

Hledání vydavatele:

Na podzim se očekává dokončení celé první kapitoly hry, tedy přibližně 20 % obsahu a herního světa Vranygrai. Jedná se o další významný milník ve vývoji. Již nyní však Ivan Kubál aktivně hledá vydavatele nebo jiné finanční příležitosti, aby mohly být pro hru vytvořeny například nové modely postav i exteriéru, hudba a také rozšířen vývojářský tým. Mimo příležitostný drobný outsourcing modelů a přísun textů od scénáristky zůstává totiž autor zatím na projektu jako jediný vývojář. „Podpora od vydavatele by výrazně přispěla k růstu a úspěchu hry Vranygrai. Pokud by se podařilo najít financování do podzimu, byla by šance vydat hru do konce příštího roku,“ uzavírá autor.

Vranygrai

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články