

Vyšel další významný update pro českou strategii Heroes of Science and Fiction. Aktualizace s názvem The Psyker Update přidává do hry novou dovednost, desítky vylepšení a čerstvý obsah, který posune hratelnost zase o krok dál.
Nová dovednost: Psyker
Hlavní novinkou je Psyker skill s celkem 13 bojovými schopnostmi. Ty umožňují manipulovat jak s vlastními, tak i s nepřátelskými jednotkami – od taktických přesunů až po ovlivňování výsledků bitev. Nová schopnost je k dispozici i v akademiích na všech základnách.
Nová pravidla denního a nočního cyklu
Update zavádí unikátní cykly, které přidávají do hry další vrstvu strategie i překvapení. Patří mezi ně například:
- Eclipse – noc po celý cyklus.
- Cerebral Clarity – více zkušeností z bitev.
- Frakční festivaly – každá frakce získává vlastní bonusy.
- Dead Rising – neutrální armády se mohou znovu objevit.
- Rain of Resources – doplnění pokladů na mapě.
- Workers Strike – ztráta kontroly nad částí budov produkujících suroviny.
- Resource Collectors – tvorové lovící suroviny kolem dolů.
Interaktivní objekty
Hráči se mohou setkat s novými objekty:
- Escape module s ukrytými poklady.
- Putující obchodník, který nabízí nejlepší ceny.
- Tajemný poutník, jenž dokáže vylepšit některý z atributů.
Další obsah a vylepšení
- Nové skirmish mapy Blue Border a Sudden Death.
- Vylepšený generátor map s více možnostmi konfigurace.
- Přehlednější uživatelské rozhraní a nové tipy při načítání.
- Vylepšené zvýraznění nepřátelských velitelů na minimapě.
- Nové assety a funkce v editoru, včetně návratu k editoru přímo z playtestu.
Opravy
Součástí updatu je také dlouhý seznam oprav – od chyb v kampani přes problémy s uživatelským rozhraním až po menší bugy při generování jednotek nebo ukládání map.
The Psyker Update jasně ukazuje, že Heroes of Science and Fiction se neustále rozvíjí. A to není všechno – vývojáři už nyní pracují na velkém rozšíření Hive Mind, které přidá pátou hratelnou frakci Tumori Tribes i novou kampaň.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.