Česká herní studia na konferenci GDC v San Franciscu
Obrat českého herního průmyslu se vloni vyšplhal k šesti miliardám korun a gaming je tak z finančního pohledu největším exportním artiklem našeho kreativního odvětví. Jedním z nejdůležitějších trhů pro české videohry jsou Spojené státy americké, Češi tak nemůžou chybět na největším světovém veletrhu v oblasti herního průmyslu, navíc poprvé fyzicky s vlastním národním stánkem.
Mezi vybranými zástupci českých firem se představí Madfinger Games – studio známé tvorbou mobilní her jako Shadowgun, které nyní připravuje zatím neohlášený PC titul, About Fun – tvůrci mobilních her War Friends či Tiny Miners, nebo studio CGE Digital – autoři mobilních a PC titulů vycházejících z deskových her jako Krycí jména či Through the Ages od jejich mateřské společnosti Czech Games Edition. Dalšími prezentovanými studii budou startupy Rendlike a Fireball, kteří své debutující tituly teprve připravují a na GDC je budou poprvé veřejně prezentovat. Řadu zástupců rozšíří také outsourcingové studio Plan A Collective, které patří mezi špičku ve svém oboru, spolupracující s předními světovými hráči jako Xbox Game Studios, EA DICE, Epic nebo Capcom.
„Věříme, že přítomnost českých studií na takto prestižní akci jako je GDC, ještě více otevře český herní trh pro zahraniční pracovníky. Zároveň doufám, že letošní první ročník Českého pavilonu na GDC zahájí každoroční tradici a do San Francisca budeme vozit česká herní studia i v příštích letech“, říká Pavel Barák, předseda Asociace českých herních vývojářů.
Konference Game Developers Conference 2022 (www.gdconf.com), známá také jako „GDC“, probíhá v San Francisku od 21. do 25. 3. Po dvouleté přestávce se vrací ve fyzické podobě a český herní průmysl, který patří mezi světovou špičku, je u toho. Stánek „Czech Games“, kterému vévodí český lev, vznikl díky podpoře projektů ekonomické diplomacie Ministerstva zahraničních věcí České republiky, s podporou Ministerstva průmyslu a obchodu. a v úzké spolupráci s Asociací českých herních vývojářů, Generálního konzulátu České republiky v Los Angeles a Agentury CzechInvest v San Franciscu.
„Podpora našeho kreativního průmyslu, ať už jde o film, animaci nebo počítačové hry, je jedním z našich hlavních cílů zde v Kalifornii,“ říká Jaroslav Olša, Jr., český generální konzul v Los Angeles a dodává: „Doufám, že některé z našich firem, které se zde prezentují, uspějí tak jako v minulosti hry jako Kingdom Come nebo Beat Saber “.
Prezentace českého herního průmyslu je důležitá i na dalších světových trzích„S podporou CzechInvestu se už mnoho videoherních firem účastnilo zahraničních veletrhů, jako například Gamescomu v Německu, G-Star v Jižní Koreji, Tokio Game Show v Japonsku či kanadské akce MEGAMIGS,“ říká Markéta Mentelová, která se v CzechInvestu stará o oblast kreativního průmyslu.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.