

Solo vývojář Emil Gašparec, známý především jako zkušený level designér, pracuje na svém vlastním nezávislém projektu s názvem Bang Bang Pull Pull – doslova nejdoslovnějším „on-rail shooterem“ ze všech. A podle všeho půjde o pořádnou jízdu!
Ve hře se hráč řítí po kolejích v těžebním vozíku a během zběsilé jízdy kombinuje dvě hlavní akce – „bang bang“ a „pull pull“. Střílí po všem, co se hýbe, a lany stahuje cennosti, které kolem sebe zahlédne. To vše v ručně navržených levelech plných šílených překážek, tajných cest a příležitostí k vysokému skóre.
Hra navržená kolem vlastních sil
Jako profesionální level designér Emil přiznává, že komplexní systémové herní mechaniky nejsou jeho silnou stránkou – a tak navrhl hru, která staví právě na síle designu úrovní. Inspirací mu byla minimalistická hra A Short Hike, která se vyznačuje nízkou závislostí na systémech a zaměřením na průzkum.
Bang Bang Pull Pull sice sdílí některé z těchto principů (například jednoduchost interakcí), ale liší se v tempu – zatímco A Short Hike je klidná procházka, BBPP je adrenalinová horská dráha. A právě to klade vysoké nároky na množství obsahu, který hráč zažije během několika sekund.
Opakovaná hratelnost jako cíl
Hra pracuje s chytrým systémem závěrečného hodnocení, které motivuje hráče k dalším pokusům a experimentům. První průchod levelem nabízí čistý zážitek. Při dalším pokusu už hráč objevuje nové cesty a strategie. A nakonec přichází honba za nejvyšším skóre, hledání ideální trasy a optimalizace každé akce.
Díky tomuto přístupu se i dvouminutové levely mění na 15–30minutové výzvy, které hráči opakují znovu a znovu.
Styl, hudba a přístupnost
Bang Bang Pull Pull sází na výrazný vizuální styl, na míru složenou hudbu a hratelnost „na jedno tlačítko“ – jednoduchou na pochopení, ale těžkou na zvládnutí. S každým průjezdem hráč objevuje nové způsoby, jak být rychlejší, efektivnější… nebo jenom stylovější.
Závěr
Bang Bang Pull Pull je ukázkou toho, jak může nezávislý vývojář postavit celou hru kolem své hlavní silné stránky – v tomto případě level designu – a vytvořit zábavný, dynamický a znovuhratelný zážitek. Sledujte vývoj této originální české indie hry, protože slibuje spoustu střelby, humoru a rychlosti. A kdo ví – možná už brzy budeme tahat lany a mačkat spoušť i my.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.