
Z Univerzity Karlovy přichází originální česká hra, která v sobě spojuje politickou taktiku, napětí a neotřelý pohled na budovatelské strategie. Icaropolis vznikla jako semestrální projekt týmu Team-like Team v rámci předmětu Game Dev 1 a okamžitě zaujala – získala ocenění za nejlepší hru a také cenu veřejnosti.
Město mezi Sluncem a zkázou
V Icaropolisu se hráč ocitá v netradičním světě, kde se město snaží uniknout zkáze – nákaze zvané The Growth. Jediné východisko? Vznést se výš a výš. Jenže každé přiblížení ke Slunci znamená větší riziko sežehnutí. Inspirace příběhem o Ikarovi je zde zjevná – a ne náhodná.
Budovatelská strategie s twistem
Na první pohled jde o karetní, tahovou budovatelskou strategii. Jenže na rozdíl od klasických city builderů nemá hráč absolutní kontrolu. Politika je zde klíčová – v roli starosty se hráč musí opírat o podporu členů vládní rady, která jeho pravomoci umožňuje nebo omezuje.
Vaše herní balíček karet se tak mění nejen podle zvolené strategie, ale hlavně podle toho, jakou máte politickou pozici. Každé rozhodnutí má důsledky. Uspokojit všechny skupiny není jednoduché – a když zatlačíte příliš, můžete shořet nejen obrazně.
Nadějný projekt s atmosférou
Icaropolis nabízí chytrou hratelnost, působivou stylizaci a témata, která v herním světě nejsou obvyklá. Příběh o moci, odpovědnosti a snaze přežít v extrémních podmínkách dokazuje, že i studentské projekty mohou nabídnout hluboký zážitek a profesionální kvalitu.
Budete mít dost politického umu a odvahy, abyste dovedli město do bezpečí? Nebo podlehnete tlaku a necháte Icaropolis shořet ve sluneční záři?
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.