
Sand of Siberia – nejrozsáhlejší polská modifikace pro Original War

Legendární česká strategie Original War z roku 2001 se stále těší živé komunitě fanoušků – a jedním z nejambicióznějších komunitních projektů je právě Sand of Siberia, rozsáhlá polská modifikace, která hru rozšiřuje, zpřesňuje a posouvá dál, aniž by ztratila její originální atmosféru. Projekt cílí zejména na zkušené hráče, kteří hledají nové výzvy, propracovanější příběhy a modernější herní prvky.
Co Sand of Siberia nabízí?
Modifikace staví především na singleplayerových kampaních, ale obsahuje také rozšířený skirmish mód a síťovou hru. Hráči se mohou těšit na nové dialogy, přepracované mise, originální jednotky, a dokonce i plně nadabované mise v polštině.
Celkem Sand of Siberia přináší desítky misí, stovky oprav chyb, vylepšenou AI, a především původní příběhy postav, které rozšiřují známý svět Original War.
Americká kampaň – návrat Johna Macmillana
Základní kampaň s Johnem Macmillanem, známá z původní hry, byla kompletně přepsána a rozšířena.
- 19 misí ve 4 úrovních obtížnosti
- Vylepšená AI a nové herní prvky
- Každá mise má vlastní achievementy
- Některé mapy byly rozšířeny o nové mechaniky
- Významná rozhodnutí mají ještě větší dopad na příběh
Arabská kampaň – poprvé v historii hratelná
Arabská kampaň, inspirovaná původními vývojovými poznámkami, se v základní hře nikdy neobjevila. V Sand of Siberia se však hráč ujímá role Heike Steyer, žoldnéřky bojující po boku šejků o kontrolu nad sibiřským zázrakem – Siberitem.
- 10 zcela nových misí
- Plný polský dabing a filmové vsuvky
- Nové jednotky: samohybný minomet, plamenomet, a další
- 4 úrovně obtížnosti a achievementy v každé misi
- Originální zasazení a příběh z nové perspektivy
Ruská kampaň – znovu a lépe
Kampaň s mechanikem Jurijem Ivanovičem Gorkým byla od základu přepracována, s důrazem na modernizaci a rozšíření alianční větve příběhu.
- 19 přepracovaných misí
- Nové dialogy, mise i herní mechaniky
- Zcela nový průchod pro Alianci
- Silně vylepšená umělá inteligence
- Výzva i pro zkušené veterány
- K dispozici od verze 1.7
Skirmish mód – výzva pro jednoho hráče
Nezávislé scénáře mimo hlavní příběh, zaměřené na různé herní mechaniky a kreativní řešení.
- 20 misí se 3 úrovněmi obtížnosti
- Nové typy úkolů a řešení, které jinde nenajdete
- Některé mapy mají vlastní achievementy
- Plný polský dabing
Síťová hra – nový multiplayer
Modifikace rozšiřuje i multiplayerový zážitek. Nabízí dvě formy: kompetitivní souboje hráčů i kooperaci proti AI.
- 20 map (16 kompetitivních, 4 kooperační)
- Nové funkce pro pozorovatele – náhledy na zdroje a informace o hře
- Známé klasiky i nové originální mapy
- Herní módy: Classic Battle, Survival, King of the Hill
Další zajímavosti
- Více než 100 achievementů
- Biografie postav – každá důležitá postava má svou vlastní historii
- Nové GUI – zachovává klasický styl, ale s moderním přepracováním
- Plná kompatibilita se Steam verzí
- Aktivní komunita na Discordu
Závěr
Sand of Siberia je ukázkou toho, co dokáže odhodlaná komunita vytvořit z milované klasiky. Pro fanoušky Original War je tato modifikace povinností, která přináší nové pohledy na staré známé postavy, výrazně vyšší obtížnost, a hlavně nový herní obsah s respektem k originálu.
Modifikace je zcela zdarma – stačí mít nainstalovanou hru Original War.
Original War žije dál – a Sand of Siberia je důkazem, že i po dvaceti letech může překvapit.
Sand of Siberia: Za kulisami vývoje s hlavním tvůrcem
Original War žije dál – a to zásluhou fanoušků. Největší komunitní modifikace Sand of Siberia rozšiřuje svět této české strategické klasiky o nové kampaně, jednotky, mechaniky i příběhy. O vzniku, výzvách i budoucnosti projektu jsme si povídali s jeho hlavním tvůrcem Michałem „Serpentem“ Furtakem.
Mód vzniká už od roku 2011 a z původního nápadu vytvořit vlastní arabskou kampaň se postupně rozrostl ve zcela nový herní zážitek, který přepracovává základní kampaně, přidává nové mise, vylepšuje AI, zavádí nové frakční jednotky a nabízí i multiplayer s desítkami map. Michał Furtak na projektu pracuje převážně sám, ale jak sám říká – nebýt přispěvatelů z komunity, zvukařů, dabérů a testerů, mód by nikdy nebyl tam, kde je dnes.
V rozhovoru se dozvíte, proč je Heike nově finálním bossem, co všechno musí hráč překonat kvůli zraněním nebo proč staré bugy ve hře inspirovaly vznik úplně nové AI. A taky, jaké jsou autorovy plány do budoucna – včetně pětice plnohodnotných kampaní.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.