České herní studio Bohemia Interactive hlásí mimořádně úspěšný rok 2024: tržby vzrostly o 34 % na 1,4 miliardy korun

Miroslav Žák – 21/01/2025

Největší české herní studio Bohemia Interactive zvýšilo v roce 2024 své tržby o 34 % na 1,4 miliardy korun. Úspěch přišel navzdory globální stagnaci herního průmyslu. Studio prodalo 4,85 milionu kopií her a DLC napříč platformami PC, Xbox, PlayStation a Nintendo Switch. V průběhu roku 2024 si hry od nejvýznamnějšího českého herního studia Bohemia Interactive zahrálo 17 milionů uživatelů z celého světa.

„Rok 2024 předčil všechna naše očekávání. Velký úspěch zaznamenalo především nejnovější rozšíření DayZ Frostline, které si získalo srdce hráčů po celém světě. A skutečným trhákem se pak stal vojenský simulátor Arma Reforger na PlayStation 5, kde v současnosti nemá ve svém žánru konkurenci. Zájem hráčů navíc dál roste na všech platformách, a to i na začátku roku 2025,“ pojmenovává hlavní příčiny úspěchu Slavomír Pavlíček, spoluzakladatel a finanční ředitel Bohemia Interactive.

České herní studio Bohemia Interactive hlásí mimořádně úspěšný rok 2024: tržby vzrostly o 34 % na 1,4 miliardy korun

Společnost potvrzuje svůj výrazně exportní charakter – 99 % tržeb pochází ze zahraničí. Největším trhem jsou Spojené státy s 42% podílem, následované Velkou Británií (7 %) a Německem (6 %). Významný růst zaznamenala Ukrajina, kde se počet hráčů meziročně zdvojnásobil a rostoucí význam má také brazilský trh.

I v roce 2025 chystá Bohemia Interactive pro své fanoušky řadu novinek. Vedle průběžných vylepšení stávajících her pokračuje vývoj očekávaného titulu Arma 4, který by měl vyjít v roce 2027 a také vývoj původní české herní technologie Enfusion. Významným milníkem bude také představení nových her z platformy Bohemia Incubator, unikátního projektu na podporu menších nezávislých vývojářských týmů a jejich vysněných her.

Kompletní auditované výsledky hospodaření zveřejní studio Bohemia Interactive tradičně v druhé polovině roku 2025.

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články