Na GDS Prague 2024 zavítalo přes 2 000 návštěvníků

Miroslav Žák – 19/12/2024

Game Developers Session již tradičně spojil konferenci herního vývoje se vzdělávací akcí zaměřenou na střední a vysoké školy, ale i širokou veřejnost. Jedná se o nejstarší středoevropskou konferenci věnovanou vývoji her, herním technologiím, obchodu a marketingu. Letos na ní vystoupilo celkem 124 řečníků a 76 indie týmů. Konference se zúčastnila i velká domácí jména: Viktor Bocan, Dan Vávra, Jarek Kolář a Marek Rosa.

V letošním roce byla konference rozšířena také o festival nezávislých vývojářů a dva summity na téma umělé inteligence a herního práva. 

Slavnostní zahájení Game Developers Session proběhlo 13. prosince v Kongresovém centru v Praze za účasti primátora hlavního města Prahy Bohuslava Svobody a ředitele festivalu Pavla Baráka. 

„Jsem nadšený, že se nám povedlo do Prahy přivézt velká jména nejen herního průmyslu jako jsou Mike Morasky, Jon Shafer, Glen Schofield a Kate Edwards. Jejich přednášky návštěvníci velmi ocenili a byly plně obsazené. Na konferenci dále vystoupila celá řada českých řečníků jako Jarek Kolář, Marek Rosa, Viktor Bocan a Dan Vávra “, říká Pavel Barák, ředitel konference GDS.

Fanoušci videoher měli možnost se setkat se zástupci 11 bit Studios – tvůrců Frostpunk 2, Larian Studios, kteří představili populární hru Baldur’s Gate 3 a GSC promluvili o hře S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl.

„Enormní zájem byl o videohru Kingdom Come Deliverance II, kterou si návštěvníci mohli na místě vyzkoušet na větším počtu PC s hratelným dvaceti minutovým demem a také si o hře promluvit přímo se zástupci studia Warhorse, které hru vyvinulo,“ shrnuje Pavel Barák, ředitel konference GDS.

Akci doprovázel již tradičně nabitý program v šesti liniích přednášek a workshopů od desítek odborníků z významných herních studií z celého světa. Kromě prezentací ustálených českých studií jako Hangar 13, Giants Software a Flying Rats, se v rámci výstavy představilo přes 70 projektů nezávislých herních tvůrců z Čech i celého světa. Jejich projekty si na místě mohli návštěvníci vyzkoušet a a ty nejlepší byly oceněny v rámci Indie Games Expo Awards:

 

Best Art – Medix – Buldozer Production (CZ) (GDS web)

Best Technology – Tempo Punk – Matima Studio (LT) (steam)

Surprise from GDS – TrashCan Dream – Decafraindrop studio (US) (GDS Web)

Best Game – Paper Trail – Newfangled Games (GB) (steam)

Community Vote – The Fallen Thrones – Dreamrise Studios (SK)

 

Nedílnou součástí akce byla i série interaktivních workshopů na různá témata a oblasti herního vývoje. Workshopy vznikly ve spolupráci s agenturou CzechInvest a projektem Podpora podnikavosti společně s kurzy herního vývoje a animace ANOMALIA. Celá konference byla pod záštitou městské části Praha 4.

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.