V češtině vyjde kniha o FPS akcích I’m Too Young To Die od Bitmap Books

Michael Petr – 27/11/2024

Po úspěšné knize o klasických adventurách vyjde další počin anglického vydavatelství Bitmap Books v češtině. Kniha o střílečkách z první osoby I’m Too Young To Die.

Luxusně zpracovaná publikace v netradiční panoramatické vazbě vyjde v únoru 2025. Předobjednávky byly právě spuštěny.

First-person shooters, neboli střílečky z pohledu první osoby, se rychle staly jedním z nejikoničtější a nejoblíbenějších herních žánrů. Kniha s celým názvem I’m Too Young To Die – Ultimátní průvodce střílečkami 1992–2002 proto patří mezi nejpopulárnější tituly anglického vydavatelství Bitmap Books, které se proslavilo vizuálně nádhernými a informacemi nabitými retro knihami o videohrách. 

Stejně jako u prvního přeloženého titulu od Bitmap Umění klasických adventur – Historie poin-and-click her, bude přesně zachován obsah originálu. „Od úvodního slova Johna Romera přes rozhovory s legendami FPS žánru až po vyčerpávající souhrn více než 180 klasik i obskurních her. Česká verze navíc získá doslov Honzy Modráka, herního novináře a milovníka FPS akcí,” říká Martin Schovanec, zakladatel a spolumajitel Xzone. V knize se nachází rozhovory s tvůrci jako John Romero (Doom), Scott Miller (Duke Nukem), Ken Levine (System Shock 2), Warren Spector (Deus Ex) a mnoho dalších. Výčet obsažených her by byl tak dlouhý, že by vydal na celou vlastní tiskovku. Nechybí ale samozřejmě Doom, ze kterého si kniha také bere jméno – I’m Too Young To Die je totiž ikonický název nejnižší obtížnosti ve hře.

I’m Too Young To Die
I’m Too Young To Die začíná v roce 1969 a mapuje předchůdce FPS her. Sleduje vývoj žánru od her v bludištích (maze games), role-playing her, raných 3D experimentů a světelných pistolí až po revoluční hry jako Wolfenstein 3D a Ultima Underworld z roku 1992. Zabývá se i anatomií FPS her a zkoumá, co je činí tak poutavými, jejich vlivem na vývoj 3D grafiky a online hraní, a dokonce zmiňuje i nerealizované projekty. „Po vzoru adventurní knihy bychom měli i zde rádi kapitolu, věnující se českým FPS, jejich historie ale v uvedeném období není nijak obsáhlá. Vlastně zahrnuje pouze Operaci Flashpoint, která je už v originální knize, a Flying Heroes, což je spíše letecká FPS hra,” dodává Jan Bobrovský, vedoucí projektu v Xzone. Pod knihou je pak podepsána i dvojice Hanka Machalová a Pavel Skoták, jež se podíleli na Umění klasických adventur.

Publikace od Bitmap Books vynikají výrazným grafickým zpracováním a luxusním provedením. To je samozřejmostí i u chystané české jazykové verze. Pevná vazba s parciálním lakem je doplněna o papírový přebal. Gramáž papíru pak byla oproti českému vydání Umění klasických adventur dokonce navýšena. Čtenáře tak čeká nejen skvělé čtení, ale i opravdu luxusní a výrazný sběratelský artefakt do knihovny.

Michael Petr

Otec dvou dětí přes den a hráč přes noc.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.