Herní milníky a zajímavosti hry Factorio

Miroslav Žák – 01/12/2024

Factorio je jednou z nejznámějších českých her, která si získala hráče po celém světě díky své unikátní kombinaci automatizace, logistiky a budování průmyslových impérií. Hra, která začala jako crowdfundingový projekt, se během let stala ikonou herního průmyslu a inspirací pro řadu dalších titulů. Díky podpoře aktivní komunity a neutuchající práci vývojářů z Wube Software se Factorio stalo nejen úspěšným produktem, ale také legendou ve svém žánru.

Pojďme se podívat na klíčové milníky a zajímavosti, které definují tento český herní klenot a jeho vliv na svět herního vývoje.

Herní milníky:

  • 26. srpna 2016: Hra vyšla v předběžném přístupu na Steamu (verze Stable 0.12).
  • 14. srpna 2020: Vyšla plná verze hry 1.0.
  • 28. října 2022: Hra byla vydána na konzoli Nintendo Switch.
  • 21. října 2024: Vyšla aktualizace 2.0.7.
  • 21. října 2024: Bylo vydáno DLC Factorio: Space Age.
  • Za 12 let vývoje: Hra prodala více než 4 miliony kopií základní verze.

Zajímavosti:

  • Tvůrci uvažují o tom, že by hra Factorio mohla být v budoucnosti open source.
  • DLC Factorio: Space Age je větší než základní hra.
  • Vývojáři neplánují žádná další rozšíření hry po vydání Space Age.
  • Factorio má plnou podporu herního ovladače.
  • Michal Kovařík, jeden z hlavních tvůrců, by v budoucnu rád pracoval na RPG hře.
  • Studio Wube Software již více než 8 let vydává každý pátek pravidelnou aktualizaci blogu „Friday Facts“.
  • Hra má aktivní komunitu, která vytvořila přes 2200 modifikací včetně vylepšení a vlastního obsahu.

Inspirace a vliv:

  • Vývojáři se inspirovali hrami jako Minecraft, Transport Tycoon a Dwarf Fortress.
  • Factorio se stalo inspirací pro další hry zaměřené na automatizaci a správu zdrojů, jako jsou: Satisfactory, Factory Town, Shapez.

Úspěch na Steamu:

  • Hra má na Steamu hodnocení přes 97 %, což z ní činí jednu z nejlépe hodnocených her na platformě.

Jak by vypadal Factorio v Unreal Engine 5

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.