5 otázek pro vývojáře Vladimíra Hořkého – Carsick Carventure
Dnes budeme zpovídat studenta herního vývoje Vladimíra Hořkého, který spolu s kolegy Janem Nekardou a Sárou Borovičkovou z Matfyzu vytvořili hru Carsick Carventure.
Hru jste vytvořili jako studenti, kolik vás bylo v týmu a jaké role jste zastávali?
Jsme 3 vývojáři, 2 programátoři, já Vladimír Hořký a Jan Nekarda z Matfyzu Sára Borovičková dělala art, PedF
Hru nám publishoval Petr Šimůnek, starší student z MFF, tvůrce Engine Evolution
Pomáhal vám někdo při vývoji? Popřípadě jaké zdroje jste využívali pro vzdělávání se v herním vývoji (např. YouTube tutoriály, různá fóra, Reddit, atd.)?
Už jsem zmiňoval Petra. Pomáhal nám ještě další doktorand z MFF Jirka Mayer – jeho cloudovou službu Unisave jsme využívali pro leaderboards aloe + nás podporoval.
Z resources za sebe mohu říct, že hlavně YouTube. Unity má dobré kurzy pro začátky, taky nějaké podcasty. Česky je toho žalostně málo – i proto jsem založil podcast Herní Mechanik, kde se zamýšlím nad hrama a jejich designem
Vaši první hru jste již vydali. Jaké jsou plány do budoucna? Můžeme se těšit na vaše další hry?
Já osobně se hodlám snažit o to, abych se uživil jako Indie vývojář a mohl hry dělat celý život.
Jako tým jsme se ještě o tomhle nebavili, pořád „dojíždí“ práce na Carsicku. Petr podle mě plánuje publishing zkoušet dál, Honza a Sára teď budou řešit bakalářky a státnice a pak uvidíme
Hru jste měli možnost vystavovat na akci GDS Prague 2023, jaká to pro vás byla zkušenost? Jaký pro vás byl nejlepší zážitek z akce?
Bylo to super! Výborná příležitost pro malé české vývojáře. Vidět cizí lidi hrát vaši hru je důležité. I když jsme byli úplně vyřízení, tolik jsem se nenasmál už dlouho.
A nejlepší zážitek? Hodně mě překvapilo, když se na našem stánku najednou objevil velký nával a Bartoš si zahrál Carsick. Vtipné bylo taky když jsme během prvního dne „na koleni“ opravovali chyby ve hře.
Obecně bylo super poznat spoustu fajn lidí a navázat kontakty. Třeba Modrák mě i poznal jakožto Herního Mechanika, to bylo milé.
Ale vybrat 1 zážitek je opravdu těžké.
Hra je jednoduchý endless runner, které jsou úspěšné na mobilních zařízeních. Máte v plánu jí portovat na mobilní systémy Android, nebo iOS? Popřípadě plánujete nějaké další updaty hry?
Určitě ano. Původní plán byl udělat vizuální vylepšení spolu s výrazným vylepšením hry. Máme hodně poznatků a chtěli bychom vylepšit pacing pomocí powerupů, přidat nové překážky apod.
Naši core fanoušci jsou skvělí a určitě si updaty zaslouží!
A na mobil hru vydat jsme chtěli celkem od začátku. Musíme to dohodnout s publisherem Technicky na to hra připravená je od začátku. I proto má tak jednoduché ovládání.
Během třeba 2 měsíců hru dodělat a zkusit si vydání na mobilu (minimálně Android) mi přijde super. Mac OS a iOS by byly super, ale moc nemáme přístup k těmhle zařízením
Hra je zadarmo na Steamu a na Epicu. Recenze přímo pomůžou naší budoucí herní kariéře
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.