Masarykova univerzita

Teorie interaktivních médií

Nový obor
Nový obor
Teorie interaktivních médií
Vysoká škola
Masarykova univerzita
Obor
Filozofická fakulta
Město
Brno
Typ studia
Bakalářské, Magisterské

Janáčkovo nám. 654/2a, Brno, 60200

Tel.: 549 49 1562

E-mail: music@phil.muni.cz


Jazyk studia
Česky
Délka studia
3 roky
Přijímačky
Ano
Přihláška do 2023-02-28
Odkaz na přihlášku
Teorie interaktivních médií

Cíl studia

Zajímáte se o umění a technologie a chtěli byste tyto zájmy propojit při studiu? Patříte ke generaci „born digital“, pro kterou je přirozené využívat nové technologie jako média kreativity a komunikace? Potom je tento program šitý na míru právě vám.

Teorie interaktivních médií je jediný univerzitní studijní program zaměřený na studium umění nových médií v České republice a na Slovensku. Poskytuje ucelené vzdělání v bakalářském i navazujícím magisterském stupni studia, a to v prezenční i kombinované formě. Výuku zajišťují kvalifikovaní odborníci s bohatou pedagogickou zkušeností, kteří jsou často sami aktivně zapojení do organizování festivalů, kurátorství výstav a tvorby umění nových médií.

Studium Teorie interaktivních médií vás vybaví znalostmi z historie a teorie umění nových médií. Poznáte terminologii a metodologii uměnověd, mediálních studií a filozofie médií, a to v širším kontextu kyberkultury a vizuální kultury. Kromě povinných předmětů můžete vybírat z bohaté nabídky povinně volitelných kurzů.

Program nabízí také předměty vyučované rodilými mluvčími v angličtině. Každý semestr je vyučován předmět Mistrovské lekce, do kterého zveme odborníky z praxe, umělce, kurátory, organizátory festivalů, herní vývojáře nebo třeba akademiky, kteří právě napsali novou knihu.

Profil absolventa

Jako absolventi bakalářského studia najdete uplatnění v kreativních odvětvích současné informační společnosti. Budete platným členem tvůrčích a organizačních týmů festivalů a výstav umění nových médií. Můžete také působit v kulturních a paměťových institucích, ve kterých využijete znalosti nových estetických a komunikačních strategií rozvíjejících se v prostředí nových médií. Své znalosti a dovednosti dobře uplatníte i při práci v médiích.