1428: Shadows over Silesia bude plně přístupná pro nevidomé hráče

Miroslav Žák – 21/03/2022

Dnes hrdě oznámil Petr Kubíček, že připravovaná akční adventura 1428: Shadows over Silesia bude plně přístupná pro nevidomé hráče. Tím se stane vůbec první českou hrou na PC a druhou celkově (po The Last of Us Part II), která přinese plnou podporu do dobrodružství takového rozsahu.

1428: Shadows over Silesia

Nemluvíme tu jen o nějakém čtení textu nebo základní navigaci. Hra přinese úplně nové revoluční prvky, které umožní nevidomým užít si plnohodnotný zážitek nejen z příběhu, dialogů, prozkoumávání prostředí, ale také stealth pasáží nebo soubojů, a to včetně velkých bitev! Přestože přístupnost v TLOU2 byla skvělým úspěchem a získala řadu ocenění, Shadows over Silesia vše posune na úplně novou, dosud nevídanou, úroveň.

K této příležitosti právě vychází nový audio trailer pro nevidomé! Úplně první svého druhu.

 

Následuje stručný souhrn funkcí přístupnosti, které hra přinese:

  • Kompletní předčítání všech textů ve hře
    • Včetně čtení vyskakovacích nápověd, vlastností postavy, aktivních úkolů, záznamů v deníku i inventáře
    • Skryté titulky v cutscénách
    • Předčítání titulků pro nedabované jazyky
    • Možnost v textu přeskakovat dopředu a dozadu
    • Podpora pro různé odečítače obrazovky
  • Speciální popisy prostředí
    • Většina lokací má vlastní textový popis, takže i nevidomí si užijí temnou atmosféru hry a zároveň díky tomu získají doplňující informace, které by jim jinak chyběly
  • Pokročilé navigační funkce
    • Navigace k důležitým příběhovým bodům, postavám a dokonce i vlastním bodům, které lze neomezeně přidávat
    • Hlášení zbývající vzdálenosti do cíle
    • Kompas a také souřadnicový systém
    • Asistence s otáčením k předmětům nebo postavám
  • Sonar
    • Revoluční funkce, která umožní nevidomým svobodně prozkoumávat a orientovat se v prostoru hry
    • Sonar zahrnuje také přátelské a nepřátelské postavy a určení jejich polohy
    • Upozornění na pasti nebo zničitelné bariéry
  • Velké množství zvukových nápověd
    • Upozornění na předměty a zajímavé interakce. Řada z nich má doplňující zvuk, aby hráč na první poslech věděl, co se nachází kolem něj
    • Upozornění na zahájení a ukončení cutscény, nízké zdraví, opuštění oblasti a mnoho dalších situací
    • Varování před nepřáteli
    • Signál pro útok nebo obranu
  • Volitelné zjednodušení některých mechanik
    • Přístupné souboje, včetně velkých bitev
    • Přístupné plížení zachovávající atmosféru a náročnost
    • Prodloužené časované události
  • A velká spousta dalších drobných pomůcek

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články