Česká hra 1428: Shadows over Silesia bude mít CZ dabing

Miroslav Žák – 30/09/2020

Celá hra je silně inspirovaná husitskou trilogií Andrzeje Sapkowského a její děj se dokonce částečně odehrává ve stejném období a místě – v průběhu jarního tažení roku 1428. Snažím se, stejně jako slavný autor, vyprávět reálnou historii a kombinovat ji s fiktivním příběhem s fantasy prvky.

Slezsko je magií prosycené. Konkrétně narazíš na čaroděje pod falešnou identitou, posedlé uctívače ďábla, sexuální démony, pekelné bestie, ale také bytosti známé z evropské mytologie. Hra je lineární a celý příběh budeš procházet kapitolu po kapitole, a to jak pěšmo, tak na hřbetu koně. Navštívíš celou řadu skutečných i fiktivních míst. Mimo jiné Třemešnou, Nisu, klášter v Břehu, hrad Rabesberg. Budeš plenit vesnice, odhodlaně bránit ulice města, prozkoumávat tajné podzemní kobky, opuštěné doly, nebo zapovězené části klášterů.

Příběh je míněný vážně a určený výhradně pro dospělé publikum. Přesto se někdy objeví i špetka humoru, cynické hlášky a pro pozorné hráče je připravena řada popkulturních odkazů na známé filmy, seriály, nebo knihy.

Grafika hry je inspirovaná klasikami RPG žánru (přestože zde žádné RPG prvky nebudou). Je izometrická, stylizovaná a trošku pohádková. Děj se často odehrává v podzemí, během deště, nebo v noci, což umocňuje celou atmosféru a důraz kladený především na světlo a stín.

Hratelnost tvoří tři základní pilíře – průzkum, hádanky a souboj / plížení. Budeš muset využívat prostředí, hledat předměty, získávat informace a luštit rébusy, nebo šifrované zprávy. Některé problémy jde řešit různými způsoby, nebo je šikovně obejít.

Dám dva krátké příklady:

• V podzemí buďto rozluštíš hádanku na zdi, která odkazuje k pohyblivým sochám otevírajícím dveře bez zámku, nebo ve vhodný okamžik překvapíš a porazíš opodál hlídkující kostlivce a za dveře pronikneš dírou v rozbořené zdi. V případě, že obě možnosti objevíš, volba postupu je na tobě.

• Na jiném místě budeš procházet úzkou chodbou, ve které odhalíš past. Přijdeš na to, že je třeba ji deaktivovat, aby ses dostal dál, ale tam se na tebe seběhne skupinka nepřátel. Jdeš na to chytře, protože víš, že bys je v přímém střetu neporazil. Vrátíš se zpátky a aktivuješ past přesně ve chvíli, kdy přes ni procházejí nepřátelé. Všichni ve smrtelné křečí umírají.

Soubojový systém je jednoduchý na pochopení. Koneckonců využívá pouze dvě tlačítka – jedno pro útok, druhé pro obranu. Jeho plné ovládnutí přesto bude chtít cvik. Přečíslení je problém! Pokud se na tebe vrhnou tři a více protivníků zároveň, zemřeš! Klíčem je využívat jejich chyb, počkat si na správný moment a pak zaútočit. Postavíš se nejen rytířům, vesničanům, nebo loupežníkům, ale také různým nadpřirozeným bytostem, které není radno podceňovat.

V některých částech není cestou přímá konfrontace. Občas se staneš neviditelným a budeš se plížit ve stínech kolem nepřátel, aby tě neodhalili. K nalezení ideální cesty ti pomůže sledovat jejich hlídkové trasy a zvyky. Anebo je můžeš zkusit potichu vyřadit, jednoho po druhém.

Český dabing

Díky navázání spolupráce s dabingovou skupinou Fénix ProDabing ti s radostí můžu oznámit, že hra bude obsahovat, kromě českých titulků, také kompletní český dabing!

 

Hra je v současnosti plánovaná pouze pro Windows a PC a běží na enginu Unity. Počítá se s podporou gamepadu. O ostatních platformách se uvažuje.

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články