Pilgrims – interaktivní pohádka od Amanita

Katarína Bojnanská – 27/10/2019

Před nedávnem překvapilo studio Amanita design své fanoušky novým adventurním titulem s názvem Pilgrims, nebo-li Poutníci. Jeho vývoj drželo v tajnosti po dobu dvou let a debutovalo s ním na nové předplatitelské službě Apple Arcade. Děj příběhu již tradičně vybarvuje nápaditá vizuální stylizace a osobitý humor roztomilých postav. Na rozdíl od ostatních her studia však Poutníci umí mluvit, a dokonce mluví česky!

Amanita design proslulo click&point hrami jako Botanicula, Chuchel, Machinarium nebo Samorost. Na domácí scéně patří k nejúspěšnějším herním studiím a svým pojetím adventurního žánru již přes deset let určuje strop své vlastní kategorie. Při příležitosti vydání nové hry vytvořilo studio na steamu cenově výhodný balíček (Amanita Bundle) svých nejlepších titulů, ke kterým nabízí i digitální OST (official soundtrack) a Art Booky. Hru Pilgrim si lze samozřejmě zakoupit i samostatně. Rozjedete ji na windowsech, apple, apple tv i linuxu a zaplatíte za ni necelých 5 dolarů (139 Kč).

Poutníci vás vezmou na výlet do malebné pohádkové krajiny inspirované středoevropským fantasy. Narazíte na rozzlobeného draka, smutné královské rodiče i rozjařeného vodníka. „Během procházky po mapě potkáte nové přátele, společně se s nimi nasmějete a pomůžete jim dokončit jejich malé příběhy.1 Postupně se k vám na potulky přidají čert, babka, zkažený farář a loupežník.

Na rozdíl od jiných charakterů studia nekomunikují postavy tohoto příběhu pomocí neurčitých zvuků, ale opravdu mluví. Rozhodně se však nejedná o běžný nemastný dabing, jaký byste čekali. Z jejich rozkošného žvatlání a melodického pípání budete hotoví ještě chvíli po dohrání hry. Ta není nikterak dlouhá, i bez větších zkušeností s logickými hrami ji zvládnete prosvištět za tři čtvrtě hodiny.

Hra se ovládá pomocí karetního systému, který plní funkci klasického inventáře. Pamětníci si možná vzpomenou na minihru v Samorostu 3, která fungovala na podobném principu, a která se stala vzorem herní mechaniky v Pilgrims. Každá karta představuje určitý předmět, se kterým lze vyřešit logickou hádanku. Předměty lze také kombinovat nebo je vynášet spolu s jednou z pěti hratelných postav. Každá postava totiž reaguje na vnější situace trochu jinak a má trochu jiné schopnosti. Babka například skvěle žebrá, čert umí z člověka vysát duši a loupežník je chlap jak hora.

Dějová linka hry je zpočátku nejasná a často nevymyslíte nic lepšího, než ověřenou metodu pokus-omyl. Experimentální gameplay je však nedílnou součástí většiny her od Amanity, která vsází na zvědavost svých hráčů. Do Pilgrims zasadila hodně humorných a nečekaných scének, takže zkoušet kombinace všech možností se rozhodně vyplatí. Spousta situací nabízí desítky možných řešení, kterými autoři vybízejí své publikum k znovuhratelnosti. Opakovaným hraním se však v průběhu hry nic zásadního nezmění, jenom svým postavám dopřejete alternativní konce a otevřete nějaký ten achievement.

Jako všechny počiny studia Amanita, i Poutníci vzešli z precizní ruční kresby šikovného grafika. Jejich vzhled má na svědomí Jakub Dvorský, který se postaral i o samotný herní design. Tělíčka jim rozpohyboval Václav Blín a program pro ně napsal Michal Berlinger. Jako „dvorní skladatel“ studia se s hudebním podkladem opět předvedl Tomáš Dvořák, alias Floex.

Pokud máte chuť na nenáročnou, nápaditou a v každém ohledu roztomilou klikačku, která nezabere příliš mnoho času ani místa na disku, Pilgrims jsou skvělá volba. Její kouzelné postavy a prostředí jako z večerníčka vás budou bavit o to více, když jste z Česka nebo ze Slovenska.

Katarína Bojnanská

Študentka Teorie interaktivních médií (Bc.), Managementu v kultuře (Mgr.) a Elektronické kultury a semiotiky (Mgr.). Absolventka Psychologie (Bc.). Na svojej pestrej akademickej ceste sa k téme videohrier vždy rada vraciam. Zakaždým z trochu iného uhľu pohľadu.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články