Tajemství Dungeons of Aledorn 

Kristýna Hrabalová – 02/09/2019

Práce vývojářů není v žádném případě procházkou růžovým sadem a tak se někdy stává, že se z rozpracovaných her, například kvůli nedostatku financí či motivace, stávají opuštěné projekty. Zajímavým případem je česká hra Dungeons of Aledorn. Děj se odehrává na malém souostroví, kde proti sobě válčí humanoidní rasy s orky. V jejich “zápasech” je výhra pokaždé na jiné straně. Alespoň do té doby, než si Orkové usmysleli mít celé místo jen pro sebe. Tomu má údajně zabránit jeden vyvolený čaroděj, který je k nenalezení, dokud nepřichází na scénu věštec, co prozradí aspoň vzdáleně identitu onoho spasitele. Překvapivě jste to vy, ututlaný bastard hraběte Aledorna. Krom tahového způsobu boje bylo slíbeno i množství originálních mechanik, realismus – ztráty mají následky, hráč není omezen systémem, komplexní questy a tak dále.

Team 21 

Sestava Ladislav “Nefarit” Štojdl, Martin “Arbiter” Mikš a Daniel Nezmar společně s několika externisty pracovali pod názvem “Team 21” na tomto samozvaném hardcore fantasy dungeon crawleru. Mezi jejich inspiracemi můžeme nalézt tituly jako Might and magic, Fallout či Realms of Arkania.

Kickstarter kampaň 

Vývojáři zkusili štěstí na Kickstarteru stejně jako kdysi Warhorse s Kingdom Come: Deliverance. Stanovený rozpočet však dosahoval skromnějších výšin, což vzbudilo v hráčské komunitě skepticismus.
Team 21 své potencionální sponzory oslovoval lákavými odměnami za jejich příspěvky. Mezi hmotnými věcmi lze najít olejomalby, podepsané plakáty, fyzické artbooky a knihy, podílení se na motion capture hry, tvorba bosse, vlastní náhrobek ve městě hry, figurky a mince spolu s jinými digitálními dary.

Kickstarterová kampaň nejprve nevypadala nadějně, ale na konci se čísla vyšplhala na více než 60 000 dolarů z kapes 1022 backerů. Ti do projektu krom financí vložili i svou víru v to, že se jim investice krom hodin zábavy vrátí i v podobě odměn za jejich adekvátní sponzorskou kategorii.

A zase budou problémy 

Nešťastná vlastnost Kickstarter kampaní tkví v tom, že v dobré víře darujete peníze, aniž byste si byli jistí, jestli se vám peníze vrátí, natož, že projekt bude dokončen.
Obavy a podezření začaly růst, jakmile po vydání Alfa verze v květnu 2016 nastalo ticho po pěšině. Vyvrcholily v momentu, kdy na ​oficiálním ​ blogu hry vidíme nemilou zprávu.
Z ničeho nic se s odchodem Ladislava “Nefarita” Štojdla a Martina “Arbitera” Mikše rozpadá. Na blogu se můžeme dočíst o důvodu tohoto dramatického rozpadu. Předcházely mu dlouhodobé neshody s jejich hlavním grafikem, Danielem Nezmarem. Co to tedy znamená pro backery? Vyhodili peníze z okna? Skončí Dungeons of Aledorn na pohřebišti potenciálních her?

Začít s čistým štítem 

“Studio” se sice rozpadlo, hra však žije. Se svým odchodem si zběhlé duo vzalo s sebou i vlastní tvorbu. Projekt s novým pracovním názvem, teď už jen “Aledorn”, je stále tím, čím býval. Samozřejmě se grafika vzhledem k okolnostem mění. K situaci se vývojáři vyjádřili v herním podcastu Fight club a pravda vyplouvá na povrch. Dozvídáme se, že Team 21 byl spíše název pro uskupení z PR důvodů. S vývojáři se ani po 4 letech nepodařilo uzavřít smlouvu, což je u projektu takových rozměrů riskantním krokem. Po odchodu tedy bez debat připadá vlastnické právo náležitým tvůrcům.

Toto odhalení značně pošramotilo reputaci crowdfundingu v aspektu jednání se svými backery, kteří by si zasloužili být obeznámeni se situací projektu a studia, jež obdarovávají.
Pokud jste jeden z backerů, nezoufejte. Co se týče digitálních odměn, ke všem mají hoši přístup a každý by měl dostat svou příslušnou odměnu. S fyzickými odměnami to bude horší, k těm se bude muset vyjádřit původní Team 21.

Hry se nakonec dočkáte. Po onom “rozkmotření” si totiž Štojdl a Mikš s sebou vzali téměř celou kostru hry. Samo sebou bez grafiky. Duo se rozhodlo do projektu pustit s novou vervou a efektivnějším nasazením. Bleskový nástup není radno čekat. Vývojáři se teď projektu Aledorn věnují bokem a momentálně jej financují z vlastních kapes.

Pokud však seženou šikovného člověka na post grafika, odhadem bychom se beta verze hry mohli dle Štojdla dočkat v létě roku 2020.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články