5 otázek pro vývojáře Fiskyfisko – Sang: The Desert Blade
Dnes položíme pár otázek vývojáři, který si říká Fiskyfisko a připravuje svou první hru Sang: The Desert Blade, která je inspirována hrami Dark Souls a Legend of Zelda: A Link To The Past. Zjistíme, jak se k vytváření vlastní hry dostal, jak je s vývojem daleko, a co očekává od kampaně na Kickstarteru?
Jaká byla tvá cesta k vývoji her? Pracoval jsi již dříve na nějaké?
Vývoj her byl pro mě spíše vedlejší hobby. Už od mala jsem si hrál s gamemakerem, který jsem našel v časopisu LEVEL, pohyboval jsem se také okolo VelkéhoChytráka, což bylo české gamemaker indie fórum. Pár desítek nepovedených projektů a experimentů mám tedy za sebou, to mě ale neodradilo to zkoušet a experimentovat znovu a znovu.
Jak dlouho už hru Sang: The Desert Blade vyvíjíš? Kdy se z toho stal opravdový projekt, že ses rozhodl, že jej vydáš celosvětově?
Začal jsem začátkem 2018 a jako mé ostatní projekty to byl spíš experiement s tím rozdílem, že jsem postoval progress na twitter. Také jsem se v tuhle dobu rozhodl zúčastnit pár gamejamů, obě mé hry se umístily velmi vysoko, jedna z nich dokonce v top 100 z 5000 her. Díky tomu jsem se seznámil se skladatelem ze Švédska, kterého začla zajímat moje hra Sang. Sang byla v té době ještě nehratelná, jen kupa pokusů, ale rozhodl jsem se s tím rychle něco udělat a za pár měsíců jsem vydal demo. Ohlas na demo je velmi pozitivní a je to důvod, proč z toho chci udělat plnohodnotnou hru.
Aktuálně plánuješ kampaň na Kickstarteru. Co od kampaně očekáváš a co nabídneš svým podporovatelům?
Musím říct, že dostat se na Kickstarter jako Čech není jednoduchý. Spousta složitostí jako založení firmy mimo ČR. Samozřejmě očekávám, že kampaň bude úspěšná a rozroste se počet fanoušků. Pro podporovatele tam mám připravené physical itemy jako samolepky atd. a tier, kde vám nakreslím postavu do hry podle vašich představ.
Pro vydání hry už máš i vydavatele TopHat Studio. Jak složité bylo někoho najít? A s čím vším ti budou pomáhat?
Publisherů, kteří měli zájem mě podporovat, bylo několik, pár scamů sem tam. Až tak těžké to nebylo, ale chvilku to trvalo. Důvod, proč jsem si vybral TopHat Studio, je jejich focus na niche hry a také track record, který mluvil sám za sebe. Díky nim bude hra portnutá na konzole, zařídí lokalizaci a pomáhají také s Kickstarterem.
Co bys doporučil začínajícím vývojářům, kteří se chtějí pustit do své první hry?
Určitě začít dělat hry v jakémkoliv enginu, experimenty atd. a nepřestat. Hlavně nepočítat s tím, že vaše první hra udělá velký čísla. Postujte svůj progress na twitter třeba a nedělat si velkou hlavu z toho, že to nikdo nelajkuje. Postupem času uvidíte, že vám to jde lépe a lépe a kdo ví, možná se to i chytne :D.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.