5 otázek pro studio Mad Sheep Studios – Urtuk: The Desolation

Miroslav Žák – 02/02/2023

Dnes položíme pět otázek vývojářům ze studia Mad Sheep Studios stojícím za vydanou slovenskou tahovou hrou Urtuk: The Desolation. Hra ukončila předběžný přístup na Steamu a 27. února 2021 vyšla v plné verzi. Urtuk si vede opravdu výborně; svědčí o tom i více než 1855 kladných komentářů ve službě Steam.

Hra Urtuk: The Desolation byla ve vývoji celých 6 let. Jaký máte pocit po vydání? Splnila hra vaše očekávání? Zaplatil se její vývoj?
Pocity super – méme velmi dobrú odozvu od hráčov, a stále velmi aktivnú komunitu (ktorá furt dačo nové chce 🙂 ), a navyše sa aj niečo zarobilo.

Jak jsem již zmínil, vývoj trval celých 6 let. Jak se na tuto dobu díváte zpětně? Je něco, co byste udělali jinak?
Asi nie, celý vývoj bol o dlhých iteraciach a vyberání toho najlepšieho z celej tej kaše. Myslím že takých dobrých 70 % našej práce sme zahodili a ponechali len to čo najlepšie fungovalo a ešte aj to stále vylepšovali. Neviem si predstavit robit novú hru iným stylom ako tým iterativným. Tiež, velmi nám pomohla komunita s testovaním a balancovaním.

 

Urtuk: The Desolation má velký úspěch. Co si myslíte, že hrálo největší roli v jeho kladném přijetí? Přece jenom žánr hry není pro každého.
Tak to teda fakt netuším 🙂 Možno len to šťastie.

Plánujete už další projekt?
Máme už prototypy na nejaké nové veci, a navyše robíme aj doplnky/new content do Urtuka (včera sme vydali DLC).

Co bys doporučil začínajícím vývojářům, kteří se chtějí pustit do vývoje své první hry?
Asi isť do niečoho čomu tým dobre rozumie. Ak nevedia robit 3D, tak by som 3D vôbec neriešil. Urobit čo najjednoduchšiu hru, možno niečo zložitejšie ako Tetris 🙂 alebo pac mac a vyskúšat si celý ten iteratívny proces, i keď ta hra nebude úspech :).. Rada pre začínajúcich – treba počítat s tým že ak chcete vydat dobrú hru, strávite nad ňou kopec času, a to hlavne pri ‚vychytávaní‘ game core loopu, čiže hlavných herných mechanik – to podľa mňa musí šlapat ako po masle.

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články