1428: Shadows over Silesia bude plně přístupná pro nevidomé hráče
Dnes hrdě oznámil Petr Kubíček, že připravovaná akční adventura 1428: Shadows over Silesia bude plně přístupná pro nevidomé hráče. Tím se stane vůbec první českou hrou na PC a druhou celkově (po The Last of Us Part II), která přinese plnou podporu do dobrodružství takového rozsahu.
Nemluvíme tu jen o nějakém čtení textu nebo základní navigaci. Hra přinese úplně nové revoluční prvky, které umožní nevidomým užít si plnohodnotný zážitek nejen z příběhu, dialogů, prozkoumávání prostředí, ale také stealth pasáží nebo soubojů, a to včetně velkých bitev! Přestože přístupnost v TLOU2 byla skvělým úspěchem a získala řadu ocenění, Shadows over Silesia vše posune na úplně novou, dosud nevídanou, úroveň.
K této příležitosti právě vychází nový audio trailer pro nevidomé! Úplně první svého druhu.
Následuje stručný souhrn funkcí přístupnosti, které hra přinese:
- Kompletní předčítání všech textů ve hře
- Včetně čtení vyskakovacích nápověd, vlastností postavy, aktivních úkolů, záznamů v deníku i inventáře
- Skryté titulky v cutscénách
- Předčítání titulků pro nedabované jazyky
- Možnost v textu přeskakovat dopředu a dozadu
- Podpora pro různé odečítače obrazovky
- Speciální popisy prostředí
- Většina lokací má vlastní textový popis, takže i nevidomí si užijí temnou atmosféru hry a zároveň díky tomu získají doplňující informace, které by jim jinak chyběly
- Pokročilé navigační funkce
- Navigace k důležitým příběhovým bodům, postavám a dokonce i vlastním bodům, které lze neomezeně přidávat
- Hlášení zbývající vzdálenosti do cíle
- Kompas a také souřadnicový systém
- Asistence s otáčením k předmětům nebo postavám
- Sonar
- Revoluční funkce, která umožní nevidomým svobodně prozkoumávat a orientovat se v prostoru hry
- Sonar zahrnuje také přátelské a nepřátelské postavy a určení jejich polohy
- Upozornění na pasti nebo zničitelné bariéry
- Velké množství zvukových nápověd
- Upozornění na předměty a zajímavé interakce. Řada z nich má doplňující zvuk, aby hráč na první poslech věděl, co se nachází kolem něj
- Upozornění na zahájení a ukončení cutscény, nízké zdraví, opuštění oblasti a mnoho dalších situací
- Varování před nepřáteli
- Signál pro útok nebo obranu
- Volitelné zjednodušení některých mechanik
- Přístupné souboje, včetně velkých bitev
- Přístupné plížení zachovávající atmosféru a náročnost
- Prodloužené časované události
- A velká spousta dalších drobných pomůcek
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.