Zítra vychází Velvetist: Prototype
Trochu ve stínu včerejšího oznámení remaku první Mafie, zůstal fakt, že už zítra bude na Steamu dostupná hra VELVETIST: Prototype. Což je zdarma hratelná ukázka připravované hry VELVETIST: The City Of Machineguns.
Hra je silně inspirovaná právě prvním dílem série Mafia, ale je zasazena do komunistického Československa. Ve verzi Prototype si můžete vyzkoušet jednu misi a volnou jízdu.
VELVETIST samotný je pak akční open world adventura z pohledu třetí osoby zasazená do starého, Sovětským svazem okupovaného města v době studené války. Hra je rozdělena do chronologicky jdoucích lineárních misí vyprávějících příběh hlavního hrdiny jménem Luka Vollek, který se dostává do konfliktu se zákonem a mocí. Brzy poznává odvrácenou stranu společnosti a stane se členem undergroundových skupin, které řídí boj proti systému. Revoluce se blíží!
Základními prvky hratelnosti jsou jízda po městě a přestřelky, které jsou dohromady svázány cinematiky, jež vypráví příběh. Dále se ve hře setkáte s řešením jednoduchých puzzlů, pronásledováním, ujížděním, nošením beden, konverzacemi a poznáváním nových lidí.
Mise jsou složeny z těchto základních prvků, ale přitom má každá svůj vlastní průběh a hráč se nebude nikdy nudit.
Sami autoři pak o hře mluví takto:
“Na Mafii 1 jsme jako malí vyrostli a vždy jsme chtěli udělat hru s podobnými mechanikami, smyslem pro humor a důrazem na detail.
Bylo pro nás důležité do prototypu vložit anglický i český dabing, který je v Česku tak legendární a který zvýrazňuje náš důraz na filmovost celé hry. Proto také máme v prototypu více filmových sekvencí, než jsme původně plánovali. Doufáme, že se prototyp bude všem líbit a že nám lidi pomůžou s vytvořením plné hry, která bude mít 15 misí.”
Co se VELVETIST Prototype týče, pak uvedl jeden z autorů Tom Barsweik toto:
“VELVETIST Prototyp jsme vytvořili, abychom ukázali naši schopnost plnou hru vytvořit v reálném časovém horizontu. Proto obsahuje většinu funkčních mechanik. Při tvorbě plné hry se pak můžeme především soustředit na produkci misí, na kterých VELVETIST stojí. Kromě toho máme v plánu stávající mechaniky i grafiku vylepšit viz naše plány (http://www.siczech.com/velvetist/plans/). Důležité je však zmínit, že plná hra vznikne, jen pokud se nám podaří získat patřičný finanční budget. Ale věříme, že je možné vytvořit i takovýto typ hry “zespoda”, od hráčů pro hráče.”
Druhý z dua vývojářů Franz Bayer pak navázal:
“Od samotného počátku nám bylo jasné, že jde o celkem velké sousto, proto jsme se snažili pracovat co nejvíce systematicky. Pro mě jakožto grafika to znamená pracovat spíše na hrubé kostře a na generátorech, které doladí detaily. Pouze s tímto přístupem bylo možné v jednom člověku smysluplně tvořit celé město. Nyní je ale potřeba dalších lidí na jeho rozšíření.”
Hra má poměrně živou komunitu na Discordu. Případně ji můžete najít na Steamu zde.
Michael Petr
Otec dvou dětí přes den a hráč přes noc.