Vyšlo demo hry Bajaja – pohádkové dobrodružství od tvůrce Operation Flashpoint

Miroslav Žák – 06/10/2025

Český vývojářský veterán Ondřej Španěl, známý jako hlavní programátor legendárních her Operation Flashpoint, Arma a Arma 2, se po letech ticha vrací s novým projektem. Jeho připravovaná hra Bajaja, inspirovaná českou pohádkou o princi Bajajovi, má být poctou fantazii, řemeslu i rodinnému hraní. Hráči si ji brzy budou moci vyzkoušet – demo vychází už nyní na Steamu.

 

Pohádkové dobrodružství s duší a klidem

Příběh sleduje mladého prince, který prchá od dvorských intrik, aby si našel vlastní cestu a jméno. Doprovází ho věrný mluvící kůň, s nímž se vydává do světa obyčejných lidí. Princ pracuje, seká dřevo, pomáhá na poli, potkává nové přátele a snaží se žít prostý život – dokud se nedostane do království ohroženého velkým zlem.
Aby skryl svůj původ, odpovídá na všechny otázky jediné slovo: Bajaja.“

„Snažím se vytvořit hru, která má hloubku a vkus, je kultivovaná, poklidná a přitom zábavná,“ říká Ondřej Španěl. „Je to hra, kterou jsem chtěl vždy udělat. Svět plný dobrodružství a dětského úžasu se nerodí přes noc – ale stojí za to.“

Herní svět jako z dřevěné hračky

Za vývojem stojí studio Orbis Fabula, které klade důraz na estetiku a tvůrčí svobodu. Vizuální styl Bajaji připomíná malované dřevěné hračky nebo ranou 3D grafiku – jemně stylizovaný, hravý a poetický.
Všechny modely vznikají v interních nástrojích, které budou po vydání dostupné i hráčům, aby mohli tvořit vlastní obsah: postavy, předměty, animace či celé příběhy.

Kromě toho hra nabídne otevřený svět s procedurálním generováním prostředí, boje mečem inspirované německou školou šermu, a především vysokou znovuhratelnost.

Brzy na Steamu

Demo hry Bajaja je již dostupné na Steamu před říjnovým Steam Next Festem. Umožní hráčům projít první kapitoly Bajajova života, zažít první práce, rozhovory i menší dobrodružství z jeho cesty do světa.
Plná verze hry je plánována k vydání v režimu předběžného přístupu v prvním čtvrtletí roku 2026.

Klíčové prvky

  • Příběh české pohádky o princi Bajajovi a jeho mluvícím koni
  • Kombinace příběhové adventury a otevřeného sandboxu
  • Klidné tempo a důraz na obyčejné činnosti: práce, pomoc lidem, život v krajině
  • Unikátní vizuální styl připomínající lakované dřevěné hračky
  • Procedurálně generované světy plné možností a objevů
  • Tvůrčí nástroje pro tvorbu vlastního obsahu (modely, animace, světy, příběhy)

Miroslav Žák

České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.

Komentáře

Sdělte nám svůj názor

Zatím žádný komentář.

Související články