VECTRO BLAST – Update a vydání na Android
Dva roky po vydání své arkádové prvotiny s názvem Vectro Blast přichází vývojáři se sérií updatů, kdy slibují nejen modernější vizuál, ale také změnu herních mechanik, nový soundtrack a co je nejdůležitější, skrze port na Android i zapojení mobilních hráčů.
Když na přelomu léta a podzimu vzniklo studio Sagittaras Games, rozhodli se jeho dva zakládající členové – Jan Zechovský (CTO) a Petr Knedlík (Music artist) – že otestují své schopnosti a během dvou měsíců vytvořili Vectro Blast, jednoduchou arkádovou střílečku, založenou na principech některých starých populárních her stejného žánru.
Titul tenkrát posbíral slušná hodnocení, ve SCORE, jednom z největších českých magazínů zaměřených na počítačové hry, si vysloužil hodnocení 76 %. Slovenská redakce webového magazínu Plotpoint zase nabídla verdikt 7/10.
Kvůli dalším projektům, které už byly rozsáhlejšího charakteru, nechalo studio Vectro žít vlastním životem a zaměřilo své síly jinými směry.
Po téměř dvou letech od vydání se ale ve studiu rozhodli, že překvapí hráče sérií updatů, které dodají Vectru modernější vizuál, upraví některé herní mechaniky (či vytvoří úplně nové), a taktéž přidají kompletně nový hudební podkres. To ale není všechno. Jako bonus přichází i rozšíření působnosti mimo počítače a Vectro Blast si tak budou moci nově zahrát i vlastníci mobilních telefonů s Androidem.
Proč po tak dlouhé době oživují vývojáři svoji prvotinu, co je vedlo k updatům a jaké konkrétní změny hráče v první vlně čekají? Na to odpovídá zakladatel a CTO společnosti, Jan Zechovský.
„Vectro Blast původně vyšel jako malý osobní pokus, plány moc velké nebyly a hra skončila ve stavu, kdy se může zdát i nedodělaná. Už v průběhu vydání Vectra se ovšem tahle one man show jménem Sagittaras Games začala měnit do opravdového týmu, se kterým jsme rozjeli nový, větší projekt. Na naší další hře tak pracujeme již o dost důkladněji, a to hlavně také z marketingového hlediska, kde právě skrze aktualizace naší současné vlajkové lodi můžeme stále rozšiřovat hráčskou základnu. A s aktuálním týmem můžeme navázat tam, kde jsem před dvěma lety skončil.“
Tou nejzásadnější změnou je ale port na zařízení s Androidem, což je příležitost vytvořit si úplně novou hráčskou základnu. Jak se budou lišit mobilní a počítačová verze a proč k takové kroku vůbec dochází? Na to odpovídá opět Jan Zechovský.
„Již v době prvního vydání jsme sbírali feedback, který nám radil, že hra je pro mobilní zařízení jako dělaná. A my s tím určitě souhlasíme, přináší nám to nejen větší hráčskou základnu, ze které můžeme získávat nové fanoušky, ale též bohatý trh, který by nám mohl pomoci financovat provoz studia skrze chytře nastavené reklamy.
V nové aktualizaci můžeme najít odměny či mechaniky, které jsou svým pojetím vhodnější pro mobilní platformu než na PC. Odměny, které najdeme na obou platformách, nejsou v PC verzi schované za video reklamou, naopak třeba takovou možnost druhé šance po hráčově smrti nenajdeme v PC verzi vůbec. S reklamami na mobilních zařízeních se ale obecně snažíme být opatrní. Jsou tak přehrány pouze k jednotlivým odměnám a nevyskakují náhodně v průběhu hry.“
Jednoduše shrnuto, celkový upgrade původního Vectra zahrnuje změnu vizuálního zpracování, zcela nový soundtrack a změny samotných herních mechanik, které se dočkají změn a úprav i v následujících updatech. Velmi důležitým doplňkem mobilní verze je určitě možnost vybrat si odměnu za zhlédnutí reklamy, což je pro mobilní hráče zcela rutinní záležitost.
Miroslav Žák
České a slovenské hry sbírám od roku 2001. Více než o samotné hraní se zajímám o vývoj a archivaci. Mojí hlavní zbraní je motivace.